• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95091508587
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

درایتی:

بالابودن هزینه کارحزبی باعث شده کارهای غیر شناسنامه‌ای افزایش یابد

بالابودن هزینه کارحزبی باعث شده کارهای غیر شناسنامه‌ای افزایش یابد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، گفت: یکی از مشکلاتی که بعد از انقلاب همچنان باقی مانده ، این است که دل‌خوشی از احزاب وجود نداشته و ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام مصطفی درایتی در نشست چالش‌های احزاب در نظام سیاسی ایران که به  همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در سالن شریعتی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی برگزارشد، اظهار کرد: فعالیت احزاب در کشور ما قبل از انقلاب و مخصوصا بعد از انقلاب چندان دندان‌گیر، متاثر و متناوب نبوده است.
 
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت عنوان کرد: پارلمان بدون حزب، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به مشکلات هم گاهی اضافه می‌کند.

وی افزود: در همه‌ی کشورهای مدعی دموکراسی معمولا جلوی کارهای بدون شناسنامه را می‌گیرند، ما درکشورمان جلوی کارهایی را می‌گیریم که قرار است با شناسنامه انجام شود.
 
درایتی با بیان اینکه برخی از مردم می‌ترسند و نمی‌توانند به مردم اعتماد کنند، ادامه داد: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم در جنگ به شما اعتماد داریم، ولی در کار سیاسی نه، این دوگانگی است و بهتر است به مردم اعتماد کنیم.
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: باید بدانیم در جامعه‌ای که می‌خواهیم در حوزه مشاع حرکت کنیم کارهای فردی سیاسی هم هزینه بالایی دارد و هم سیاست را دچار آسیب می‌کنند، کارهای حزبی در ایران پر هزینه است و باعث شده کارهای غیر شناسنامه‌ای افزایش یابد ولی اگر هزینه ها محدود شود گرایش به فعالیت سیاسی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر مساله نقد را نتوانیم از درون حل کنیم حاکمیت آسیب می‌بیند، افزود: خاصیت حزب این است که نقد را از درون دنبال کند و نگذارد اینگونه نقدها به حدی انباشته شود که پاسخگویی به آن‌ها مشکل شود و صدا از جاهای دیگر شنیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha