• دوشنبه / ۱۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95091508688
  • خبرنگار : 71184

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد تهران غرب؛

پروانه مافی: دانشجو یکی از ارکان نظارت بر قدرت است

پروانه مافی: دانشجو یکی از ارکان نظارت بر قدرت است

پروانه مافی گفت:‌قدرت هر کجا باشد باید بر آن نظارت کرد و دانشجو یکی از ارکان نظارت است، چرا که دانشجو همواره عدالت‌طلب، ضد استکبار و ضدفساد بوده است.

به گزارش  ایسنا، در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد فنی تهران غرب و با حضور دو نفر از نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پروانه مافی طی سخنانی گفت: بیش از 60 سال است که از 16 آذر 32 می گذرد و همچنان جنبش دانشجویی در طول این زمان با مبارزات آزادی خواهانه ملت ایران همراه بوده است و در هر دوره ای از این 60 و چند سال نقش خود را ایفا کرده و همواره خون دانشجو و بیداری دانشجویان جوشان و پر اثر بوده است.

وی افزود: جنبش دانشجویی ویژگی های خاص و قابل احترامی دارد و باید از آن صیانت کرد و نباید اجازه داد جنبش دانشجویی ابزاری برای گروه های سیاسی خارج از دانشگاه باشد.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: جنبش دانشجویی همواره باید با آرمان گرایی در مسیر خواست و انتظارات خود حرکت کند و انتظار ما از دولت این است که فضای دانشگاه، شرایط آرمانی و آزاد خود را به دست آورد.

وی با اشاره به طرح برخی از نگران ها از عملکرد دولت گفت: شرایط به هم ریخته و نابود شده ای به دولت تدبیر و امید تحویل داده شد و امروز این شرایط به کلی تغییر کرده و ما نباید انتظار داشته باشیم که مشکلات و مطالبات به سرعت به نتیجه برسد و به شرایط آرمانی برسد و تاکنون نیز  دستاوردهای فراوانی برای کشور به دست آمده است.

پروانه مافی در بخش دیگری از صحبت های خود خطاب به دانشجویان گفت: توان علمی و سواد سیاسی دانشجویان باید به وضع مطلوبی برسد و دانشجو باید در کنار مطالبه گری توان تحقق اهداف و خواسته های خود را نیز داشته باشد و مطالعه گری و شعار دادن به تنهایی کفایت نمی‌کند. همچنین دانشجویان باید توان کادرسازی را در خود نیز تقویت کنند و به آمادگی پذیرش مسئولیت های مهم برسند و رفته رفته مسئولیت های کلیدی کشور را از افراد سالخورده و پیر بگیرند.

در ادامه این نشست احمد مازنی نماینده دیگر عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: همچنان که دانشجویان در سال 32 در مقابل شکستن حریم دانشگاه و حریت دانشجو ایستادند، امروز نیز هر کس بخواهد با ابزار قدرت حریم دانشگاه را بشکند، دانشجو در مقابل آن خواهد ایستاد و جامعه‌ای که در آن امنیت دانشگاهی باشد دیگر سخنرانی دارای مجوزی لغو نمی شود و از لغو سخنرانی دارای مجوز صدای پای استبداد به گوش می رسد و دیگر شاهد نیستیم وقتی برنامه مجوز داری لغو می شود، به جای قانون شکنان با قانون نداران برخورد شود.

وی ادامه داد: دانشجو نیازمند سواد بالا و دانش سیاسی است و اگر مسئولان به دنبال این هستند که بدانند منشا حقوق های نجومی، املاک نجومی، فسادهای چند هزار میلیارد و سوء استفاده های مالی کجاست،‌ باید آن را از بازداشتن دانشجو و دانشگاهی از آزادی بیان جستجو کنند.

وی افزود: در شرایطی که کسی موفقیت اصلاح طلبان را برنمی تابید، لیست امید با حماسه حضور مردم به پیروزی رسید و امروز با بیش از 100 نفر منسجم ترین فراکسیون مجلس است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: ما نیازمند صبوری و تعامل و برادری هستیم و دست به سمت همه جریان های سیاسی مبتنی بر مشترکات و آرمان‌های انقلاب و ایران سربلند و اسلامی دراز می کنیم و می گوییم درود بر مخالف و منتقد منصف.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha