• چهارشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 95091709818
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سکانس لالایی گفتن مادرم تاثیر گذارترین سکانس است؛

نقش اول مستند "صفر تا سکو": با این فیلم بارها گریه کردم

نقش اول مستند "صفر تا سکو": با این فیلم بارها گریه کردم

ایسنا/اصفهان منصوریان با اشاره به موضوع فیلم مستند "صفر تا سکو" گفت: این فیلم واقعیات زندگی من و خواهرانم است، سختی هایی که در گذشته داشتیم و تلاش هایی که برای رسیدن به زندگی بهتر ورسیدن به آرزوهایمان کردیم.

الهه منصوریان، شخصیت طلایی و اول فیلم مستند "صفر تا سکو" که این روزها اکران فیلم شان با استقبال بسیار خوبی از سوی تماشاگران در جشنواره حقیقت روبرو شده است، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، اظهار کرد: آشنایی من با عوامل فیلم به مسابقه بدلکاری و تله فیلمی که سحر مصیبی داشت، برمی گردد. رفت و آمدی که با او داشتیم وحضور وی و تهیه کنندگان فیلم در منزل ما و آشنایی با گذشته ما که مسئولیت تهیه مخارج زندگی خانواده بر عهده دختر خانواده که از اتفاق ورزشکار هم است و علاقمندی زیادی به ادامه فعالیت در ورزش و رسیدن به سکوهای حرفه ای وقهرمانی دارد و تلاشی که برای تهیه مخارج زندگی می کند برایشان جالب بود.

وی افزود: حدود دو سال پیش، تیم کاری ایشان به تهیه آرشیو فیلم مسابقات ما و تحقیقات مربوطه پرداختند و بعد از چند ماه مراحل پیش ساخت آن را شروع کردند و بعد با فیلمبرداری در سمیرم، اصفهان اردوهای تیم ملی در تهران و همچنین مسابقاتی که داشتیم از جمله اندونزی که شهربانو در آن شرکت داشت فیلم کامل شد. در تمام این دو سال کارگردان و عوامل آن ها در کنار ما زندگی کردند و می توان گفت تجربه ای جالب داشتند؛ تجاربی که فکر کنم برای نخستین بار با آن روبرو شدند و شاید دیگر برایشان تکرار نشود.

منصوریان ادامه داد: روز اول و قبل از اکران در بین مردم بودیم، اما کسی ما را نمی شناخت، ولی بعد از فیلم بسیاری برای گرفتن عکس وامضا نزد ما آمدند و ابراز محبت کردند بسیاری از آنها اطلاعاتی از زندگی ما نداشتند و گفتند با دیدن این فیلم خود را در فضایی که شما بودید احساس کردیم؛ با شما خندیدیم و گریه کردیم. به نظرمن اتفاقات طبیعی که در فیلم به نمایش گذاشته شد آن را جذاب کرده بود، " انگار با فیلم نفس می کشی"  جمله ای بود که همه در مورد فیلم بعد از دیدن آن گفتند. استقبال به حدی بود که بعد از اکران روز نخست و شلوغی اکران در روز دوم، درخواست ها کار را به اکران ویژه برای پنج شنبه کشید.

منصوریان با اشاره به اینکه این فیلم اولین فیلم مستند در حوزه ورزش با این مضمون است، گفت: در حوزه مستند سازی ورزشی، چنین فیلمی با نگاه به زندگی یک ورزشکار، تا به حال کار نشده و موضوع تازه ای بود که به خوبی به تمام زوایای آن پرداخته شده و تیمی قوی آن را ساخته اند که کار قوی آنها موجب جذب مخاطب شده است. با توجه به بازتاب و بازخوردی که با تماشاگران طی این دو روز داشتیم، فکر می کنم این فیلم پتانسیل حضور در جشنواره هایی مثل فجر و جشنواره های بین المللی خارجی را داشته، البته در کنار نمایش سراسری که می تواند در کشور داشته باشد. باید این نکته را باید یادآوری کنم که به دنبال مطرح شدن نیستم و فقط می خواستیم مردم با زندگی ما آشنا شوند و زندگی سختی که داشتیم و مشکلاتی که سال ها با آن روبرو بودیم و پشت سر گذاشتیم و همچنین تلاش و انگیزه برای ساختن زندگی بهتر و آینده ای درخشان و اینکه می توان در بدترین شرایط وسختی های با تلاش به آنچه که آرزو داری برسی و ناامید نشوی و درجا نزنی.

وی با بیان اینکه در فیلم صحنه های شاد و غمگین زیادی وجود دارد، ادامه داد: 3 بار فیلم را دیدم؛ یک بار در مرحله پیش ساخت و دو مرتبه هم در اکران عمومی، هر بار با سکانس های غمگین آن گریه کردم و با لحظات شاد آن خندیدم. واقعا اذیت می شوم وقتی آن را می بینم؛ یاد آوری سختی هایی که در گذشته داشتیم، راههای سختی که طی کردیم تا به این جا برسیم، تحمل سختی ها برای ساختن روزهایی زیبا و قشنگ برای خود و خانواده ای که آن ها را دوست داری و تلاش می کنی تا به آرزوهایت برسی.

منصوریان در خصوص تاثیر گذارترین سکانس مستند "صفر تا سکو" گفت: هر سکانسی که مادرم در آن حضور دارد برایم ازرشمند است، مادرم مهمترین و با ارزشمندترین دارایی من است، اما در یکی از سکانس ها که تازه از اردوی تیم ملی برگشتم و خسته هستم لالایی غمگینی که مادرم برایم می خواند تاثیر بسیار زیادی روی من گذاشت و فکر کنم برای مخاطبان نیز اینگونه بود.

قهرمان ووشو بانوان جهان، با ابراز علاقمندی به دنیای سینما و بازیگری اضافه کرد: کار جلوی دوربین برایم بسیار راحت است و با آن مشکلی ندارم پیش از این در یک تله فیلم اکشن به کارگردانی سحر مصیبی حضور داشتم هنوز ما را کارگردانان نمی شناسند و پیشنهادی نداشتم، اما اولویت اول من ورزش و ووشو و فعالیت در این حوزه برای ادامه قهرمانی و بعد از آن خدمت به کشورم در هر زمینه ای که مناسب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha