• شنبه / ۲۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95092011927
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

ابراز نگرانی رییس اتحادیه نانوایان چهارمحال و بختیاری از وضع درآمد این صنف

ابراز نگرانی رییس اتحادیه نانوایان چهارمحال و بختیاری از وضع درآمد این صنف

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس اتحادیه صنف نانوایان چهارمحال و بختیاری درآمد نانوایان استان را بسیار ضعیف دانست و گفت: اکثر نانوایان استان در معرض ورشکستگی قرار دارند و دلیل آن هم هزینه‌های جانبی بالایی مانند هزینه سنگین خرید آرد، حقوق و حق بیمه کارگران، اجاره مغازه، هزینه‌های سنگین آب، برق، گاز، خمیرمایه و استهلاک است.

بهارآقا جهانبین در گفت‌ و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر چهار نوع نان لواش، سنگک، تافتون و بربری در 220 نانوایی شهرکرد با کیفیت مرغوب پخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 600 نفر در این واحدها مشغول کار هستند، تصریح کرد: نانوایان از آسیب‌پذیرترین اصناف هستند چون محصول تولیدی آن‌ها از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید در اسرع وقت به فروش برسد در غیر این صورت نانوا با ضرر و زیان فراوانی مواجه می‌شوند.

وی درباره‌ کیفیت نان شهرکرد اظهار کرد: کیفیت نان این شهرستان خوب است که البته 50 درصد کیفیت نان به نوع بذر و چگونه طی شدن مراحل کاشت، داشت و برداشت، حمل مناسب، نگهداری تخصصی در سیلو، نوع آسیاب کردن و چگونگی نگهداری آرد در کارخانه و حتی انبار نانوایی بستگی دارد و تقریباً 30 درصد کیفیت نان به تخصص نانوایی‌ها و 20 در صد به نحوه فعالیت کارگران مرتبط می‌شود.

جهانبین تصریح کرد: اتحادیه صنف نانوایان در زمان صدور پروانه کسب نسبت به امتحان عملی آن‌ها اقدام کرده و ضمن اخذ کارت مهارت و سابقه کارمتقاضی نسبت به صدور پروانه کسب اقدام خواهد کرد.

رییس اتحادیه‌ نانوایان استان افزود: در حال حاضر 20 درصد کارگران نانوایی دارای کارت مهارت فنی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه صنف نانوایان با همکاری معاونت بازرسی صنعت، معدن، و تجارت، وزارت بهداشت، شرکت غله و تعزیرات حکومتی استان با نانوایان متخلف برخورد می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha