• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 95092112626
  • منبع : نمایندگی مرکزی

فرماندار عنوان کرد:

خداحافظی با انار ساوه تا چهار سال دیگر

خداحافظی با انار ساوه تا چهار سال دیگر

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: در حال حاضر برخی باغداران عملیات کف بر کردن درختان سرمازده را آغاز کرده و برخی مردد هستند چراکه نه توان مالی برای اینکار دارند و نه به اظهارات کارشناسان اعتقاد کامل دارند، در حالی که کارشناسان سرمازدگی را قطعی اعلام کرده و تاکید کرده اند که تا 4 سال آینده از انار در ساوه خبری نخواهد بود.

به گزارش ایسنا،  محمد بهاروند در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که با حضور استاندار، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی و اعضای این شورا در فرمانداری ساوه برگزار شد، افزود: سرمای هوای آخر آبان در بعضی نقاط ساوه تا منفی بیست درجه کاهش یافت و خسارت قابل توجهی به محصولات باغی و زراعی وارد کرد.

وی افزود: سرمازدگی زمانی اتفاق افتاد که درختان کاملا به خواب نرفته بودند و از طرفی با پایان یافتن بیمه محصولات دستورالعمل جدید ابلاغ نشده بود و این شرایط مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه زراعت صد درصد و باغات 90 درصد خسارت دیده ایم و محصول کلزا در این شهرستان در اثر سرمازدگی 100 درصد خسارت دیده است، افزود: سطح زیر کشت این محصول در ساوه 500 هکتار و استعداد تولید محصول هزار تن بوده است.

وی افزود: در حوزه محصولات باغی نیز باغات انار، انجیر، زیتون و انگور این شهرستان به وسعت 11 هزار و 542 هکتار با استعداد 155 هزار تن محصول دچار سرمازدگی شده‌اند. در این بخش 600 میلیارد تومان خسارت ایجاد شده است.

بهاروند با بیان اینکه سرمای ایجاد شده در این وقت سال در ساوه بی سابقه بوده است، افزود: در زمان بروز سرمای امسال درختان به خواب نرفته بودند و همین امر باعث بروز خسارت بسیار در باغات شد. در حال حاضر برخی باغداران عملیات کف بر کردن درختان سرمازده را آغاز کرده و برخی مردد هستند چراکه نه توان مالی برای اینکار دارند و نه به اظهارات کارشناسان اعتقاد کامل دارند، در حالی که کارشناسان سرمازدگی را قطعی اعلام کرده و تاکید کرده اند که تا 4 سال آینده از انار در ساوه خبری نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه محصول انار برداشت شده و ذخیره شده در انبارها نیز در اثر این سرما از بین رفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha