• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95092314387
  • منبع : نمایندگی همدان

گدایان ملایر به بهشت می‌روند

گدایان ملایر به بهشت می‌روند

ایسنا/همدان هر سال در فصل سرما و همزمان با بارش نزولات آسمانی در برخی شهرها وجود کارتن‌خواب‌ها، سبب دل‌نگرانی خیلی از افراد می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پاییز و زمستان بارها و بارها نام "گرم‌خانه" به گوش مردم کوچه و بازار و مسئولان می‌رسد. گرم‌خانه، محلی است که توسط شهرداری برای استقرار اشخاصی که به علت کارتن‌خوابی و بی‌خانمانی در اینگونه اماکن جمع شده و زندگی خود را سپری می‌کنند، راه‌اندازی شده است.

ملایر مشکل کارتن‌خواب ندارد

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر به ایسنا گفت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط شهرداری و بهزیستی و سایر ارگان‌های مرتبط، مشکل خاصی در رابطه با کارتن‌خواب‌ها و معتادان متجاهر در ملایر نداریم.

سعید کتابی افزود: فعلا مکانی به عنوان گرم‌خانه به منظور نگهداری کارتن‌خواب‌ها و متکدیان در محل بهشت هاجر ملایر وجود دارد که به این افراد خدمات‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه این مکان محل مناسبی نیست، اظهار کرد: طبق آخرین جلسات برگزار شده پیشنهاد شد به زودی یک ساختمان مناسب را در جنب یکی از پارک‌های ملایر برای نگهداری کارتن‌خواب‌ها و متکدیان آقا و خانم به 2 قسمت تقسیم کنند.

کتابی با بیان اینکه متکدیانی که در گرم‌خانه فعلی نگهداری می‌شوند، غیربومی هستند، گفت: در ملایر مشکل کارتن‌خواب نداریم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، در جلسه‌ای تذکرات لازم به شهراری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های اجرائی مرتبط داده شده است.

کارتن‌خواب‌های معتاد به کمپ‌ها منتقل می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی ملایر نیز با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها و سروسامان دادن به آنها برعهده شهرداری است، گفت: در مورد کارتن‌خواب‌هایی که معتاد هستند، اداره بهزیستی با همکاری سراسر ادارات وارد عمل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا تکلو با اشاره به اینکه در سطح ملایر 7 کمپ دارای مجوز مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: بر اساس قانون با همکاری نیروی انتظامی، فرمانداری، بهزیستی، اماکن و شهرداری معتادان کارتن‌خواب به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه هنوز ملایر به معنای واقعی کلمه دارای گرم‌خانه نیست، افزود: طی جلسه‌ای مقرر شد شهرداری نسبت به ایجاد گرم‌خانه مناسب اقدامات لازم را انجام دهد.

بهره‌مندی کارتن‌خواب‌های دارای خانواده از حمایت کمیته امداد

مدیر کمیته امداد ملایر نیز با بیان اینکه کارتن‌خواب‌های دارای خانواده و همسر و فرزند از حمایت کمیته امداد بهره‌مند می‌شود، گفت: این حمایت شامل 2 دوره 6 ماهه است که از مزایای کمیته امداد بهره‌مند شده و ماهانه مستمری افزون بر 100 هزار تومان دریافت می‌کنند.

علی کولیوند افزود: اگر کارتن‌خواب‌ها توانایی کار داشته باشند، برایشان زمینه اشتغال را فراهم می‌کنیم و اگر همسران این افراد قادر به کارکردن باشند به آنها وام اشتغال تعلق می‌گیرد همچنین به فرزندان این افراد اگر دانش‌آموز یا دانشجو باشند، کمک هزینه تحصیلی اهدا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha