• سه‌شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95092314395
  • منبع : نمایندگی همدان

کاهش 17 درصدی تعداد مسافر در همدان

کاهش 17 درصدی تعداد مسافر در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل راهداری، حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان با بیان اینکه تعداد مسافر در 8 ماهه امسال با کاهش 17 درصدی مواجه است، گفت: در مدت 8 ماهه امسال 4 میلیون و 302 هزار مسافر در استان همدان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.

به‌گزارش ایسنا، محمد رودباری سه‌شنبه 24 آذرماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سطح استان 320 دستگاه اتوبوس وجود دارد، اظهار کرد: در 8 ماهه امسال 399 هزار سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد کاهش دارد.

وی مجموع ناوگان باری و مسافری استان را 15 هزار و 379 دستگاه دانست و افزود: 1108 دستگاه مینی‌بوس، 708 دستگاه سواری و 13 هزار و 175 دستگاه حمل و نقل باری در استان همدان وجود دارد.

وی تصریح کرد: در استان همدان 6 مرکز معاینه فنی با مجوز اداره کل راه وجود دارد که معاینه فنی دستگاه‌های سنگین را انجام می‌دهند و به محض اینکه معاینه دستگاه سنگین صورت نگیرد، کارت هوشمند آن باطل خواهد شد تا تصادفات ناشی از نقص فنی به حداقل برسد.

رودباری با اشاره به اینکه در سال گذشته 9.5 میلیون تن کالا در استان جابجا شده است، افزود: در 8 ماهه امسال 7 میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل بار استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد رشد دارد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان افزود: 21 هزار و 940 راننده باری و مسافر کارت هوشمند دارند که از این تعداد، 18 هزار و 845 راننده حمل کالا بوده است.

وی با بیان اینکه 149 شرکت در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر در استان همدان فعال است، یادآور شد: در حال حاضر 18 مجتمع خدماتی رفاهی در استان همدان فعال است که 5 مجتمع دیگر در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رودباری با تأکید بر اینکه 10 مجتمع خدماتی و رفاهی در دست احداث است، عنوان کرد: 21 متقاضی برای راه‌اندازی مجتمع‌های خدماتی و رفاهی در استان داریم که اگر شرایط مناسب باشد احتمال صدور مجوز احداث این مجتمع‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به وجود پایانه حمل و نقل کالا در استان بیان کرد: 96 شرکت در بحث حمل و نقل کالا و مابقی در حمل مسافر فعال هستند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: سیمان، سیب‌زمینی، سنگ آهن، فرآورده‌های نفتی، چغندرقند، گندم و جو بیشترین تناژ را در کالاهای جابجا شده استان به خود اختصاص دادند.

وی با تأکید بر تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی به سیستم هوشمند، اظهار کرد: هر چه تجهیزات ایمنی در سطح راه‌ها و ناوگان مسافری و باری به روزتر شود، در ایمنی سفر و کاهش تصادفات موثرتر خواهد بود.

رودباری با بیان اینکه 11 دوربین ثبت سرعت تخلف در راه‌های استان نصب شده، خاطرنشان کرد: 55 دستگاه دوربین ثبت سرعت تخلف در راه‌های استان درحال نصب است که تا پایان سال دوربین‌های نصب شده در راه‌های شریانی استان به 66 عدد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال همه محورهای شریانی استان همدان به دوربین ثبت سرعت تخلف مجهز خواهند شد، گفت: 15 دوربین نظارت تصویری در گردنه‌ و محورهای استان نصب شده است که 5 دوربین دیگر نیز نصب خواهد شد و با نصب این دوربین‌ها به‌راحتی می‌توان کار مدیریتی انجام داد.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان بیان کرد: 58 دستگاه سامانه ترددشمار در سطح راه‌های استان نصب شده است که قابلیت ثبت  115 میلیون تردد در طول سال را دارد.

وی ادامه داد: 6 تابلوی VMS برای انتقال پیغام‌های ایمنی در راه‌ها و 15 دستگاه تابلوی VSL برای نشان دادن حداکثر سرعت در زمانهای بارش در جاده‌های استان نصب شده است.

رودباری تصریح کرد: سامانه 141 وضعیت راه‌های استان، محل راهداری‌ها، مسافت شهرها، محل مجتمع‌های رفاهی و آب و هوا را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha