• شنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95092716489
  • منبع : نمایندگی لرستان

تشریح آخرین وضعیت سنگبری‎های لرستان

تشریح آخرین وضعیت سنگبری‎های لرستان

ایسنا/لرستان رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ظرفیت تولید سنگبری‎های استان ۱۲ میلیون مترمربع است.

منصور ملک محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ایران، چین، هند، برزیل، ایتالیا و ترکیه از کشورهای تولیدکننده سنگ‌های تزیینی دنیا هستند.

وی با بیان این‌که  ذخیره سنگهای تزئینی( گرانیت، مرمریت، تراورتن و مرمر) در دنیا ۱۵ میلیارد تن است، افزود: گردش مالی سالانه صنعت سنگ ساختمان بیش از ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که این رقم ۳ برابر صادرات نفت ایران است.

ملک محمدی میزان تولید سنگ در کشور را ۸۰ میلیون مترمربع اعلام کرد و با بیان این‌که ایران از لحاظ تنوع سنگ مقام اول و از لحاظ میزان ذخیره سنگ، مقام چهارم دنیا را دارد، افزود: ایران ۴٫۲ میلیارد تن ذخیره سنگ (گرانیت، مرمریت، تراورتن، مرمر، چینی و کریستال) دارد.

رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان میزان تولید سنگ در کشور را  ۸۰ میلیون متر مربع دانست و گفت: میزان مصرف سنگ بریده شده در کشور حدود ۷۰ میلیون متر مربع است.

وی از وجود ۱۹۵۵ معدن سنگ در کشور و ۱۰۹ معدن در لرستان خبرداد و با اشاره به این‌که از این میزان ۱۰۵۰ معدن فعال است، اظهار کرد: از این میزان، ذخیره قطعی این معادن ۲٫۴ میلیون تن است و ظرفیت استخراج تا ۳ میلیون تن را نیز دارند.

ملک محمدی گفت: معادن سنگ لرستان  ۱۰۹ مورد است که  از این تعداد ۶۴ معدن فعال هستند و در مجموع لرستان یک چهارم ذخایر سنگ کشور را در اختیار دارد.

رئیس اداره امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تعداد سنگبریهای کشور را ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ واحد بیان کرد و گفت: این در حالیست که این واحدها در حقیقت ۳۷۷۴ مورد هستند.

ملک محمدی ظرفیت تولید سنگبری‌های استان را ۱۲ میلیون متر مربع دانست و با بیان این‌که ظرفیت تولید سنگبریهای کل کشور حدود ۱۶۰ میلیون متر مربع است، اظهار کرد: میزان صادرات سنگهای فرآوری شده در کشور از سال ۹۰ تا مهر ماه امسال افزایش داشته اما به هر حال باید به سمت فرآوری سنگ پیش رویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha