• دوشنبه / ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۲۳:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 95092918262
  • خبرنگار : 71439

تحلیل جلایی‌پور از انتشار منشور حقوق شهروندی

تحلیل جلایی‌پور از انتشار منشور حقوق شهروندی

یک استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح‌طلب تحلیل خود را از انتشار منشور حقوق شهروندی تحت عنوان «منشور حقوق شهروندی و نجس سیاسی» ارائه داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا جلایی‌پور در کانال تلگرامی خود درخصوص انتشار این منشور نوشت: ممکن است که به درستی گفته شود دکتر روحانی در انتشار منشور حقوق شهروندی تاخیر زیادی داشته است یا این متن ضمانت اجرایی ندارد اما اگر به شرایط جامعه سیاسی ایران توجه کنیم این اقدام روحانی را مثبت ارزیابی خواهیم کرد.

وی با اشاره به توهین برخی اشخاص به مسئولان نظام و فعالان سیاسی ادامه می‌دهد: منشور حقوق شهروندی در شرایطی انتشار می یابد که در جامعه سیاسی ما مقامی مسئول و متاسفانه از موضع انقلاب و بدون پروا از عواقب رفتار غیرحقوقی، غیراخلاقی و غیراسلامی‌اش می‌تواند شخصیت‌های مومن، مسلمان، فرهیخته و پاکدست انقلاب را «نجس سیاسی» بخواند.

در جامعه سیاسی ما وقتی مفت مفت به طور رسمی به مومنان و شهروندان پاک و محبوب مردم ایران برچسب «نجس سیاسی» می‌زنند نفس حرف زدن رییس جمهور راجع به حقوق شهروندی ارزشمند است. در چنین جامعه سیاسی وقتی بالاترین مقام انتخابی و مسئول ایران از منشور حقوق شهروندی دفاع می‌کند و آن را واقع‌بینانه نشر می‌دهد، خود فرصت مغتنمی است که نشان می‌دهد نمی‌توان به راحتی ارزش‌های انقلاب اسلامی را به بنیادگرایی دینی و سیاسی تقلیل داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۹-۳۰ ۰۹:۳۸

سلام به این بنده خدا بگید مستند مثلث نگاه کنند مثل اینکه نمیدونند تو مملکت چه خبره و بخاطر اون دوتا نجس سیاسی چه ضربه ای خوردیم. چشمات خوب بشور عزیز دوباره نگاه کن

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۱ ۱۰:۳۳

مشکل شما با آگاه شدن و دانایی مردم چیه چه منفعتی از بی خبری مردم کسب میکنید که آگاه کردنشون انقدر عصبانیتون میکنه

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۱ ۱۰:۲۷

حرکت خیلی خوبی بود ممنون از آقای روحانی که به آگاه کردن مردم اهمیت میدن ندانستن و آگاه نبودن مردم ما از حقوقشون یکی از دلایل ظلم به اونها هست