• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 95093018365
  • منبع : نمایندگی لرستان

دادستان انتظامی قضات کشور:

حساب‌های بانکی قوه قضاییه کاملاً قانونی و شرعی بوده است

حساب‌های بانکی قوه قضاییه کاملاً قانونی و شرعی بوده است

دادستان انتظامی قضات کشور گفت: تمام حساب‌های بانکی قوه قضاییه سند داشته و مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد، کاملاً قانونی و شرعی بوده و اصل پول و محل آنچه که مصرف شده نیز تا ریال آخر قابل ارائه بوده و محفوظ است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، حجت‌الاسلام محمد موحدی آزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۰ هزار قاضی در سطح کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: دادسرای انتظامی قضات تنها نهاد نظارتی تشکیلات قضایی است.

وی با اشاره به بازرسی‌های دوره‌ای از تشکیلات قضایی استان‌ها تصریح کرد: در این راستا در بازرسی‌هایی که در لرستان صورت گرفت خدمات تعدادی از قضات لرستان برجسته بود و نیاز به تشویق داشت.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه پیشنهاد تقدیر از قضات برتر را به رئیس قوه قضائیه ارائه دادیم، گفت: ایشان نیز با این امر موفقت کردند و در لرستان نیز ۱۶ قاضی مورد تقدیر قرار گرفتند.

موحدی آزاد در پاسخ به سئوالی در رابطه با جوان بودن قضات، بیان کرد: شرط قانونی را این قضات از باب صلاحیت علمی، اخلاقی و... داشته و استخدام شده‌اند.

وی با بیان اینکه همه کارمندان در سن جوانی استخدام می‌شوند، ادامه داد: بعد از ۳۰ سال نیز بازنشسته می‌شوند و هیچ کسی در سن ۵۰ سالگی استخدام نمی‌شود.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه قضاتی که جوان هستند به طور معمول در دادسراها کار می‌کنند و دادیار بوده و تا سه سال آزمایشی فعالیت دارند، تصریح کرد: سپس بازپرس، دادرس و رییس شعبه می‌شوند و این‌گونه نیست که یک روزه در محکمه بنشینند و رای صادر کنند.

موحدی آزاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خوشبختانه تخلفات انتظامی قضات رو به کاهش است، گفت: قضات به لحاظ علمی و اخلاقی تایید شده هستند و عمده تخلفات اداری، سهوی و به صورت شکلی است.

وی با تاکید بر اینکه آمار تخلفات انتظامی قضات در کشور بسیار پایین است، افزود: از عملکرد عموم قضات رضایت داریم و عدالت محور و قانون محور هستند و تخلفات آنها نیز به شدت پایین است.

دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به صلابت و اقتدار قوه قضائیه اضافه کرد: حملات اخیر به رئیس قوه قضائیه و قوه قضائیه به دلیل همین صلابت و اقتدار بوده است.

وی با بیان اینکه شایعات اخیر علیه قوه قضائیه به دو دلیل بوده است، تصریح کرد: یکی از این دلایل، سیاسی بوده و بعضی از سیاسیون می‌خواهند خودشان را به حاشیه امن بکشانند و به شخص رئیس قوه قضائیه و قوه قضائیه حمله می‌کنند که شهامت برخورد را از آنها بگیرد.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه علت دیگر، ضد انقلابی است، افزود: تاریخ نشان داده که هر فقیه شیعی در قبل و بعد از انقلاب در مقابل انحرافات ایستاده، مورد هجمه قرار گرفته است.

موحدی آزاد با بیان اینکه امروز در راس قوه قضائیه یک فقیه بزرگ، حکیم فیلسوف با تمام وجود قرار گرفته و از ارزش‌های انقلاب، خون شهدا، ولایت فقیه و همه دستاوردهای انقلاب امام(ره) دفاع می‌کند و تمام وقت خود را وقف اداره قوه قضاییه کرده است، گفت: مسلم بوده که ضد انقلاب و کسانی که اهداف سیاسی آنها از این جهت تامین نمی‌شود دست به این کارها بزنند و حمله کنند تا شهامت و اقتدار قوه قضاییه را مخدوش کنند که این امر ۱۰۰ درصد اشتباه بوده و به اهداف خود نخواهند رسید.

وی با اشاره به اظهارات صورت گرفته درباره حساب‌های بانکی قوه قضاییه از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تمام این حساب‌ها سند داشته و مصوبه شورای پول و اعتبار را دارد و کاملاً قانونی و شرعی بوده و اصل پول و محل آنچه که مصرف شده نیز تا ریال آخر قابل ارائه بوده و محفوظ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha