• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95093018635
  • منبع : نمایندگی گیلان

اجرای طرح عرضه مرغ سایز در گیلان

اجرای طرح عرضه مرغ سایز در گیلان

ایسنا/گیلان اجرای طرح عرضه مرغ سایز به‌صورت شتاب‌زده بدون بسترسازی انجام شد.

«حبیب اسدالله‌نژاد»، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اجرای طرح عرضه مرغ با وزن 1.5 تا 2 کیلوگرم ضمن کمک به تولید مرغ با کیفیت لاشه بهتر از نظر چربی می‌تواند با کاهش هزینه‌های تولید و بهبود ضریب و شاخص تولید از به هدر رفتن میلیاردها تومان پول با تبدیل نهاده به کود جلوگیری کند.

وی افزود: این طرح خوب نیازمند زیرساختارهایی مانند اصلاح فرهنگ مصرف مرغ در کشور، تجهیز کشتارگاه‌ها به امکاناتی مانند سورت‌بندی، تولید مرغ متناسب با نیاز کشور و به تبع آن جلوگیری از انباشت مرغ در مرغداری‌ها به جهت نبود بازار مصرف، نظارت بر توزیع و قیمت جوجه یک‌روزه و نهاده‌ها به‌منظور توجیه‌پذیرکردن عرضه مرغ با این وزن از نظر اقتصادی و مالی، توانمندی و تکمیل‌بودن منابع انسانی مجری طرح جهت اجرا، هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها و تشکل‌های مسئول و مشخص شدن وضعیت قیمتی و عرضه مرغ بالای سایز و ... هست که متأسفانه در موارد موصوف محقق نشده است.

اسدالله‌نژاد خاطرنشان‌کرد:این طرح به‌صورت شتابزده و بدون توجه به نتایج در استان پایلوت به‌صورت دستوری ابلاغ شده و بعید به نظر می‌رسد در کوتاه مدت امکان اجرای کامل آن وجود داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مرغداران گیلان علت عدم هم‌خوانی قیمت تولید و فروش مرغ هم‌اکنون را دو مقوله واسطه‌ها و عدم کشش بازار برشمرد و افزود: وقتی بازار کشش لازم را نداشته باشد، بدون اراده و میل مرغدار، مرغ سنگین خواهد شد و سیاست کاهش عرضه مرغ با وزن سایز با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به افزایش سن کشتار مرغ مادر از 60 هفته به 66 هفته اشاره کرد و افزود: این تصمیم اگرچه ممکن است بر کنترل قیمت جوجه تأثیر مثبت داشته باشد اما از آن سوی بر افزایش تولید و عرضه مرغ هم مؤثر خواهد بود و این افزایش تولید یک مانع بر سر راه موفقیت این طرح خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha