• سه‌شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95093018636
  • منبع : نمایندگی همدان

وضعیت بازار آجیل و خشکبار در همدان+قیمت

وضعیت بازار آجیل و خشکبار در همدان+قیمت

ایسنا/همدان رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان با بیان اینکه امسال قیمت آجیل و خشکبار به مناسبت شب یلدا افزایش نداشته است، گفت: بازار آجیل و خشکبار وضعیت خوبی دارد و فروش آجیل نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

محمد ارغوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به علت بروز مشکلات آب و هوایی در برخی استان‌ها، تولید بادام و فندق با مشکل مواجه شده و بر این اساس کمبود این دو محصول در بازار وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه واردات آجیل و خشکبار بالاست، تصریح کرد: بالا بودن تعرفه واردات آجیل و خشکبار باعث شده این محصولات به‌ صورت قاچاق وارد شود که از دولت می‌خواهیم راهکارهایی در این زمینه ارائه دهد تا تعرفه واردات قانونی کاهش یابد و از قاچاق کالا جلوگیری شود.

ارغوان با بیان اینکه قیمت نخود به علت رشد صادرات افزایش یافته اما با این حال کمبودی در بازار وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم نیازمند بادام و فندق هستیم که لازم است تعرفه واردات این کالاها کاهش یابد تا شاهد ورود قاچاق این محصولات در بازار نباشیم.

وی یادآور شد: قیمت هرکیلو پسته اکبری در بازار همدان از 38 تا 55 هزار تومان، پسته احمدآقایی از 36 تا 42 هزار تومان و پسته کله‌قوچی 36 تا 55 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان افزود: همچنین هر کیلوگرم بادام درختی ایرانی از 65 تا 74 هزار تومان و بادام درختی خارجی از 48 تا 55 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: هر کیلوگرم مغز فندق خارجی از 50 تا 55 هزار تومان و مغز فندق ایرانی از 65 تا 75 هزار تومان به فروش می‌رسد.

ارغوان قیمت هر کیلوگرم بادام هندی را 65 تا 75 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم تخمه ژاپنی از 25 تا 42 هزار تومان و بادام‌زمینی چینی به قیمت 14 تا 15 هزار تومان فروخته می‌شود.

وی عنوان کرد: تخمه کدو گوشتی از 20 تا 25 هزار تومان، تخم کدوی مشهدی 18 تا 25 هزار تومان و تخمه کدوی مرمری 20 تا 25 هزار تومان در بازار همدان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان اظهار کرد: بادام‌زمینی هندی از 12 تا 13 هزار تومان، ایرانی 25 هزار تومان و بادام‌زمینی منقا از 25 تا 40 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی قیمت نخودچی را از 15 تا 18 هزار تومان دانست و گفت: هر کیلو گرم تخمه آفتابگردان چینی از 7 تا 8 هزار تومان، تخمه آفتابگردان سنقری از 9 تا 12 هزار تومان و تخمه آفتابگردان شمشیری از 15 تا 18 هزار تومان و هر کیلوگرم انجیر از 20 تا 75 هزار تومان عرضه می‌شود.

ارغوان بیشترین تقاضای  آجیل شب یلدا را پسته، بادام، فندق، تخمه ژاپنی و انواع تخمه آفتابگردان دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha