• شنبه / ۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95100401820
  • منبع : نمایندگی فارس

استاندار فارس: ‌

كميته بررسي اختلال در دريافت سيگنال‌‌هاي تلويزيون در شيراز تشكيل مي‌شود

كميته بررسي اختلال در دريافت سيگنال‌‌هاي تلويزيون در شيراز تشكيل مي‌شود

ایسنا/فارس ‌طي ماه‌هاي اخير شهروندان ساكن در بخش‌هايي از شيراز با مشكلي در دريافت سيگنال‌هاي تلويزيون، راديو و اينترنت و تلفن‌هاي همراه مواجه هستند. مشكلي كه گستره آن روبه افزايش است.

‌به گزارش ايسنا‌، مخاطبان تلويزيون و راديو و كاربران تلفن‌هاي همراه و اينترنت كه عمدتا شامل مشتركان همراه اول و آسياتك را شامل مي‌شود، از ابتداي سال 95، با مشكلاتي در زمينه دريافت سينگنال‌هاي مخابراتي و صوتي و تصويري مواجه بوده‌اند. مشكلاتي كه دامنه آن اين روزها گسترده‌تر شده است.

بروز اين مشكل در شيراز به حدي بود كه هفته گذشته يك از اعضاي شوراي اسلامي شيراز در نامه‌اي خطاب به مديران استان خواستار بررسي موضوع و رفع آن شده بود. البته تقي تذروي در نامه خود با استناد به اطلاعاتي كه از شهروندان شمالغرب شيراز دريافت كرده بود، اين مشكل را به دليل ارسال پارازيت دانسته بود.

بعد از اين بود كه مسئولان استان در دانشگاه علوم پزشكي شيراز و همچنين استاندار فارس، وجود چنين موضوعي را به‌كل منكر شده و تاكيد داشتند كه در شيراز پارازيت با هدف مقابله با شبكه‌هاي ماهواره‌اي ايجاد نمي‌شود.

به گزارش ايسنا، موضوع زماني كه دامنه بروز مشكل به شبكه‌هاي داخلي ايران و سيستم‌‌هاي گيرنده ديجيتال داخلي مي‌رسد، ابعاد ديگري از موضوع گشوده مي‌شود تا جايي كه نگاه به سمت فرسودگي سيستم‌هاي گيرنده و فرستنده در مخابرات يا بروس اختلالات فني در اين سيستم‌ها به ميان مي‌آيد.

اگرچه موضوع مشكلات سيگنالينگ تلفن‌هاي همراه اول و اينترنت خصوصا اينترنت عرضه شده از سوي يكي از ارائه دهندگان اصلي اين خدمت(آسياتك) مقوله‌اي است كه با مشكلات تلويزيوني همراه شده و شهروندان شيرازي را با دشواري‌هايي مواجه كرده است.

مشتركان تلفن‌هاي همراه و حتي بعضي تلفن‌هاي ثابت در دوراني كه جهان به سمت ارتباطات تصويري گام‌هاي بلندي را برداشته است، براي برقراري تماس‌هاي ساده صوتي هم با مشكلات عديده‌اي خصوصا در محدوده مركزي شيراز مواجه هستند و مدت‌هاست با صداي اپراتوري كه اعلام مي‌كند" مشترك مورد نظر در دسترس نيست ...." آشنايي كافي دارند.

طي روزهاي گذشته تلاش‌هاي خبرنگار ايسنا براي تماس با مديران صدا و سيما و طرح پرسشي در زمينه اشكالات فني موجود، بي‌نتيجه مانده و مديرعامل مخابرات هم هنوز فراغتي براي طرح سئوالات خبرنگاران نيافته است.

هرچند بارها و بارها موضوع مشكلات ارتباطي تلفن‌هاي همراه، تلفن‌هاي ثابت و اينترنت با مديران مخابرات استان فارس مطرح شده و هر بار با توجيهاتي فني از موضوع عبور كرده‌اند و هيچ توضيح شفافي در خصوص اعتراض‌هاي مشتركان به انحصاري بودن خدمات اينترنتي بخشي از شهر براي يك ارائه دهنده خدمت(آسياتك) ارائه نكرده‌اند.

شهروندان شيراز مستاصل از نابساماني‌ها

يكي از ساكنان شهرك گلستان شيراز مدعي است كه در ساعت‌هايي از شبانه‌روز امكان دريافت هيچ يك از شبكه‌هاي تلويزيون ايران وجود نداد مگر شبكه استاني كه آن هم با پرش‌هاي مكرر همراه است.

اين شهروند كه خود را كارمند معرفي مي‌كند، تاكيد دارد كه در ساعت‌هاي پربيننده اين مشكل بيشتر وجود دارد و طي هفته‌هاي اخير به بالاترين ميزان خود رسيده است.

به گزارش ايسنا، ادعاي اين شهروند مورد تاييد كسبه محل و تعدادي ديگر از ساكنان نيز هست. موضوعي كه ديگر مربوط به استفاده كنندگان از گيرنده امواج ماهواره‌اي نبوده و كاربران دستگاه‌هاي ديجيتال رسانه ملي را در گير كرده است.

شهروند ديگري كه ساكن شهرك استقلال است نيز همين مشكل را تاييد كرد و گفت: قريب به 10 روز است كه امكان تماشاي تلويزيون را در ساعت‌هاي بعد از 7 شب، پيدا نكرده است!!

دامنه مشكل دريافت سيگنال‌هاي تصويري تلويزيون ايران در شهر شيراز به شهرك‌هاي معالي‌آباد و خيابان‌هاي فرهنگ‌شهر، پاسداران، ستارخان و ... گسترش يافته است.

استاندار فارس در پاسخ به ايسنا در خصوص مشكل شهروندان شيرازي در دريافت سيگنال‌هاي تلويزيوني و فراگيرتر شدن آن، گفت: از معاون سياسي خواسته‌ام موضوع را به‌جد پيگيري كند، اما هنوز نتيجه به من گزارش نشده است.

سيد محمدعلي افشاني با بيان اينكه اعتراض به قطعي سيگنال‌هاي تلويزيوني با توجه گسترش اعتراض‌ها از سوي مردم، موضوعي جدي است، از تشكيل كميته‌اي متشكل از صاحب‌نظران و مسئولان دستگاه‌هاي متولي براي بررسي اين موضوع خبر داد و اظهار نظر قطعي در اين خصوص را به اعلام نظر كارشناسان موكول كرد.

نماينده اول شيراز در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت و گو با ايسنا، با بيان اينكه از بروز برخي مشكلات در دريافت سيگنال‌هاي تلويزيوني در شيراز مطلع شده است، لزوم انجام بررسي لازم توسط دستگاه‌هاي مسئول را مورد تاكيد قرار داد.

بهرام پارسايي گفت: بايد يك كميته متشكل از نمايندگان و كارشناسان دستگاه‌هاي مسئول و با عضويت تشكل‌هاي مردم‌نهاد در اين زمينه، رسيدگي به اين موضوع را در دستور كار قرار دهد.

وي در خصوص مشكلات مخابراتي در سطح شيراز و نقاطي از فارس نيز گفت: اين مشكلات محدود به شيراز نيست، بلكه در كشور هم وجود دارد.

سخنگوي كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي، نبود امكان رقابت را يكي از مشكلاتي دانست كه در بخش‌هايي از كشور نظير اتومبيل‌سازي و مخابرات، وجود دارد و همين موضوع كيفيت خدمات را با چالش مواجه كرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha