• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۳۹۵ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95100703844
  • خبرنگار : 71234

دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا:

قطعنامه شورای امنیت ناشی از انزوای روزافزون رژیم اشغالگر قدس است

قطعنامه شورای امنیت ناشی از انزوای روزافزون رژیم اشغالگر قدس است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را اتفاق خوبی خواند و در عین حال گفت: ضمانت اجرایی این قطعنامه از اهمیت بالایی برخوردار است، چون رژیم صهیونیستی رژیمی نیست که به چنین قطعنامه‌هایی پایبند بوده و بخواهد آن را عملی کند.

کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت در محکومیت رژیم صهیونیستی برای شهرک سازی در سرزمین های اشغالی گفت: صرف نظر از اینکه آمریکا رای ممتنع به این قطعنامه داده است، باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که چرا با مصوبات شورای امنیت برخورد دوگانه می شود. پیش از این مصوباتی نیز علیه رژیم اشغالگر قدس در شورای امنیت به تصویب رسیده بود اما رژیم صهیونیستی به آن پایبند نبوده و شورای امنیت تنها به صدور قطعنامه اکتفا کرده است.

وی با اشاره به بی توجهی رژیم صهیونیستی به قطعنامه های شورای امنیت در ادوار مختلف افزود: شورای امنیت جز صدور قطعنامه اقدام عملی دیگر برای اعمال فشار به رژیم اشغالگر قدس وارد نمی کند. حال اینکه شورای امنیت در مواجهه با کشورهای دیگر اقداماتی همچون تحریم‌های اقتصادی، مالی، هوایی و حتی اجازه جنگ  علیه آن کشور را می دهد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: با وجودی که صدور این قطعنامه اتفاق خوبی است اما مهمتر از آن لزوم ضمانت اجرایی است چون رژیم اشغالگر قدس رژیمی نیست که به این قطعنامه‌ها پایبند باشد و به آنها اهمیت دهد.

دهقان همچنین رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه را به دلیل تغییر و تحولات به دلیل انتخابات و پایان عمر دولت اوباما دانست و گفت: این یک واقعیت است که رژیم اشغالگر قدس رو به انزوا و در حال محدود شدن است. اسرائیل به جایی خواهد رسید که آمریکا دیگر نمی‌تواند در همه موضوعی از این رژیم حمایت کند، چون در این صورت باید هزینه این اقدامات را در جامعه جهانی بپردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha