• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95100703947

اظهارات متناقض لندن و تل‌آویو درباره دیدار می و نتانیاهو

اظهارات متناقض لندن و تل‌آویو درباره دیدار می و نتانیاهو

به دنبال اقدام نخست وزیر رژیم صهیونیستی در لغو دیدارش با همتای انگلیسی خود، لندن از این اقدام تل‌آویو ابراز تاسف کرد. این در حالی است که مسئولان رژیم صهیونیستی مدعی شدند برنامه‌ای برای دیدار نخست وزیران اسرائیل و انگلیس تدوین نشده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایندیپندنت، پیشتر برخی رسانه‌ها اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است در حاشیه نشست سالیانه اقتصاد جهانی در داووس سوئیس دیدار کنند.

اما نتانیاهو در نشست کابینه خود در روز یکشنبه خطاب به وزرای خود گفته است، دیگر تمایلی برای دیدار با می ندارد.

نشست اقتصاد جهانی قرار است بین ۱۷ تا ۲۰ ژانویه برگزار شود.

بریتانیا در میان ۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل بود که قطعنامه هفته گذشته این سازمان را که طی آن شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی "غیر قانونی" خوانده شده بود، تائید کرد.

در این میان تونی کی، معاون سفیر انگلیس در تل‌آویو در غیاب دیوید کودری، سفیر این کشور در کنار سایر سفرای کشورهای عضو شورای امنیت به وزارت خارجه اسرائیل فراخوانده شدند.

کی  روز دوشنبه طی یک مصاحبه رادیویی نسبت به لغو دیدار نخست وزیران در دولت ابراز تاسف کرد.

درواکنش به این اظهارات دولت اسرائیل با بیانیه‌ای حساب شده پاسخ داد: برنامه دیداری چیده نشده بود، بنابراین اکنون هیچ دیداری هم لغو نشده است.

اما در ادامه این درگیری لفظی کی در مصاحبه با "تایمز آو اسرائیل" عنوان کرد که برنامه‌هایی برای انجام مذاکراتی میان می و نتانیاهو صورت گرفته بود و "اورشلیم" تاکنون هیچ نامه رسمی درباره تغییر این برنامه به مقامات انگلیسی ارائه نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha