• سه‌شنبه / ۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95100704236
  • خبرنگار : 30054

اعلام برندگان جشنواره کارآفرینی دانشگاه شریف

اعلام برندگان جشنواره کارآفرینی دانشگاه شریف

اختتامیه هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف( vccup)، با معرفی برندگان در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا ، اختتامیه «هشتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف» به اهتمام مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور فعالان حوزه کارآفرینی کشور و ارائه‌دهندگان طرح‌های برگزیده، برگزار و برندگان این جشنواره در دو بخش ایده و طرح معرفی شدند.

در بخش ایده گروه Ship Up و در بخش طرح سلام سینما مقام اول را کسب کردند. 

آرزو نصیری دبیر جشنواره در ارائه گزارشی از هشتمین دوره جشنواره شریفVccup گفت: جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف به همت مرکز کارآفرینی شریف و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان در میان جوانان و دانشجویان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره که از تیر ماه ۹۵ فراخوان آن داده شد، تا ۳۰ مهرماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه بود؛ در ۲۶ مهرماه رویداد معرفی برای آشنایی و تبادل نظر بین فعالان کارآفرینی و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره برگزار شد و از میان ۲۰۵ طرح و ایده بعد از بازنگری، ۱۱۸ طرح و ایده شامل ۵۷ طرح و ۶۱ ایده برگزیده شد.

نصیری بیان‌کرد: سپس کارگاه‌های آموزشی در ماه‌های آبان و آذر برگزار شد که شامل ۱۰ کارگاه آموزشی و دو هزار و ۷۰۰ نفر- ساعت آموزش بود؛ در آذر نیز ماه مرحله اول داوری به صورت غیرحضوری برگزار و ۳۲ طرح و ایده انتخاب شدند و در مرحله بعد که داوری به صورت حضوری صورت گرفت ۹ تیم، شامل پنج طرح و چهار ایده به بخش نهایی جشنواره راه یافتند. 

در ادامه اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف، فریدون قاسم‌زاده مدیرعامل شرکت افرانت درباره نقش اینترنت در توسعه کارآفرینی گفت: درگذشته بحث کارآفرینی در دانشگاه‌ها چندان مطرح نبود اما اکنون به این موضوع پرداخته می‌شود که رویداد خوبی است.

وی در ادامه با بررسی شرکت‌های IT افزود: این شرکت‌ها از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و به تدریج در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ نه تنها شرکت‌هایی در زمینه IT رشد کردند بلکه شرکت‌های نوپا در این زمینه توانستند حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

قاسم‌زاده همچنین بیان کرد: اکنون وجود جمعیت جوان در کشور یک فرصت محسوب  می‌شود و اگر از آن‌ها در حوزه کسب و کار استفاده مناسبی نشود، همین موضوع از ۲۰ سال آینده به تهدید تبدیل می‌شود و با شروع آبشار سنی با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم.

در ادامه، داوود رشتچیان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: در طی پنج دهه عمر این دانشگاه، حرکت دانشگاه از آموزش به پژوهش، پژوهش‌های کاربردی، فناوری، توسعه محصول و تجاری‌سازی بوده است.

وی با مطرح کردن مثلث توسعه افزود: از نظر من مثلث توسعه شامل دانش، ثروت و مدیریت است؛ در حال حاضر حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در دانشگاه‌های کشور هستند و در مقایسه با کشورهایی که از نظر جمعیت مهمتراز ایران محسوب می‌شوند، رقم قابل توجهی است و نشان می‌دهد که در  زمینه توسعه دانش نقش پررنگی داشته‌ایم.

در ادامه برگزاری اختتامیه جشنواره، مجید دهبیدی‌پور رییس مرکز کارآفرینی و رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف درباره دانشگاه‌های کارآفرین گفت: از رکن‌های اساسی و کلیدی این نوع دانشگاه‌ها توجه به موضوع آموزش و پژوهش است؛ دانشجویان باید علاوه بر گذراندن مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم به معنای ابزارهایی برای زندگی کردن را نیز بیاموزند و همچنین در دانشگاه‌های کارآفرین باید هزینه‌های شکست کاهش یابد. 

دهبیدی‌پور با دعوت از بخش خصوصی افزود: موضوع کارآفرینی موضوعی نیست که ما در دانشگاه به کسی آموزش بدهیم و بخش خصوصی باید به ما کمک کند؛ امروز در دانشگاه‌ شریف بیش از هر زمان دیگری به روی بخش خصوصی باز است تا کارآفرینی به عنوان ارزش‌آفرینی اتفاق بیفتد.

وی  دانشجویان را مخاطب قرار داد و بیان کرد: دانشجویان منتظر بخش دولتی نباشند و خودشان کار را شروع کنند؛ باید توجه داشت که در ۲۲۰ شرکتی که برخی از آن‌ها موفق و بعضی ناموفق بوده‌اند، پنج عامل بسیار مهم است: تیم‌سازی، توجه به راهنما، توانمندسازی و توسعه مهارت‌های نرم، توجه به موضوع بازار  و تامین منابع مالی.

حامد ساجدی مدیرعامل شرکت پیشگامان سرمایه پاسارگاد نیز در این مراسم گفت: امروزه در کشور بلوغ سازمانی فردی خوبی شکل گرفته است و تحمل و مدارایی که در فضاهای کسب و کار و کارآفرینی وجود دارد نشانه بسیار خوبی است.

وی با اعلام اینکه حدود دو هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در ایران فعالیت می‌کنند، افزود: جدا از مفهوم شتاب‌دهندگی خود این سیستم هم شتاب داده شد و از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته است؛ البته در این میان تعدادی از شرکت‌ها شکست خورده‌اند که این موضوع نیز نوعی تجربه است.

بر اساس گزارش ایسنا، حامیان هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف( vccup)، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، انجمن صنفی کارفرمایی صندوق‌ها و نهادهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، پرداخت الکترونیک سامان کیش، رهنما کامیابان نخستین، پارسا پلیمر شریف، نت‌رای و برنامه‌نویسان بودند.

نام‌ ایده‌های شرکت‌کننده در این جشنواره به ترتیب ارائه جوجه، Ship Up، گروه هوش مصنوعی جویا و های فیتنکس و در بخش طرح به ترتیب ارائه شامل کوئرا، بتن توانمند، دیدئو، سلام سینما و سامانه همیاب۲۴ بود.

تیم‌های شایسته تقدیر نیز در این جشنواره معرفی شدند که عبارت بودند از QuantCan (پلتفرم ترندینگ برای تست استراتژی‌های معاملاتی بورس)، نت‌ماین (موتور تولید دانش روی شبکه‌های اجتماعی)،  Vibe Ventors(سنسور هوشمند عصای نابینایان) و پویندگان سلامت (اپلیکیشن برای بیماری دیابت).

داوری نهایی این جشنواره توسط هیات داوران و نظرسنجی عمومی انجام شد. هشتمین دوره جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب و کار شریف( vccup) ششم دی ماه ۹۵ در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha