• جمعه / ۱۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95101005917
  • منبع : نمایندگی همدان

راه‌اندازی ٨۰ واحد نمایشگاهی در خوشه مبل و منبت ملایر

راه‌اندازی ٨۰ واحد نمایشگاهی در خوشه مبل و منبت ملایر

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از راه‌اندازی 80 واحد نمایشگاهی در خوشه مبل و منبت ملایر خبر داد و گفت: در همدان 18 خوشه صنعتی شناسایی شده که از این تعداد مطالعات امکان سنجی 11 طرح انجام شده است.

به گزارش ایسنا، کیوان گردان پنج‌شنبه ٩ دی در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه خوشه‌های صنعتی در کشور تجمیع ظرفیت‌های محلی است، اظهار کرد: ظرفیت‌های منطقه‌ای شناسایی شده در صنایع خرد می‌توانند پربازده باشند.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مطالعاتی سه طرح از جمله خوشه لبنیات نهاوند، مبل و منبت ملایر، نهاوند و تویسرکان، کشمش ملایر و مصنوعات چرمی همدان در حال پیگیری است.

وی با تأکید بر استفاده از خوشه‌های صنعتی برای توسعه بازارها و ارزش افزوده، خاطرنشان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش افزوده اقداماتی انجام شده به طور مثال در خصوص بازار فروش برای روستای کردآباد، فروشگاه‌هایی در سطح استان راه‌اندازی شده و بازارچه مرزی برای فروش محصولات این روستا در ایلام شکل گرفته است.

گردان با بیان اینکه دفتر فروش محصولات خوشه کردآباد در بصره عراق در نظر گرفته شده است، افزود: دفاتر فروش محصولات این خوشه در تهران، کرمانشاه، کردستان و گیلان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین محموله صادراتی این خوشه به ارزش ۱۰۰ میلیون به خارج صادر شد، یادآورشد: تولید این خوشه از 10 به 12 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به فعالیت 163 بنگاه در خوشه کردآباد، یادآور شد: درحال حاضر ۷ سازمان با خوشه صنعتی کردآباد مرتبط هستند.

وی همچنین تصریح کرد: در مجموع 110 دوره آموزشی برای فعالان خوشه های صنعتی از اردیبهشت ماه تا کنون در استان برگزار شده و 19 هزار و 800 نفر در این دوره ها شرکت کرده اند.

گردان با بیان اینکه شهرک فناوری همدان در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: تا کنون چهار شهرک فناوری در کشور به بهره‌برداری رسیده است که یکی از این شهرک‌ها در همدان قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد کلینیک‌های سیار برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی خوشه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای توسعه بازار واحدهای صنعتی، نمایشگاه‌های توانمندی‌های صنایع کوچک در استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه رایزن اوکراین، عراق و بلاروس از صنایع کوچک استان بازدید کرده‌اند، یادآور شد: بسیاری از واحدهای صنعتی بر اساس مروادتی که انجام شده، توانسته‌اند محصولات خود را صادر کنند.

گردان از ایجاد کنسرسیوم صادراتی در استان خبر داد و گفت:  کنسرسیوم صادراتی لالجین و ملایر درحال پیگیری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha