• یکشنبه / ۱۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 95101207278
  • خبرنگار : 71078

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان خبرداد

برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه‌ جاری

برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان در اواخر ماه‌ جاری

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان گفت: کنگره ملی مدیریت امور جوانان اواخر ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

سید جواد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان تشکیل شد. این کنگره با هدف ایجاد هم‌افزایی و همگرایی بیشتر بین دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در سطح ملی ،استانی و شهرستانی تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره یک‌روزه برگزار می‌شود،گفت: تقریبا چهار ماه پیش کمیسیون‌های تخصصی برای تعیین مباحث این کنگره تشکیل شد و در 10 محور کمیسیون‌ها مسائل مرتبط با امور جوانان را بررسی کرده‌اند. کمیته ملی،خروجی هر یک از کمیسیون‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد و در نهایت در روز برگزاری کنگره در قالب پنل‌های تخصصی ارائه و جمع بندی مباحث مطرح شده در بیانیه پایانی کنگره قید می‌شود.

رضوی اضافه کرد: مشارکت اجتماعی جوانان، اشتغال و اقتصاد مقاومتی، توانمندسازی و مهارت‌های جوانان، بهداشت و سلامت، ورزش و اوقات فراغت، فضای مجازی و رسانه، فرهنگ و هنر، گردشگری، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور جوانان از جمله محورهای این کنگره است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده، هفته آینده کمیته باید موضوعات کمیسیون‌ها را جمع بندی کند، گفت: این کنگره یک شورای سیاستگذاری دارد. رئیس این شورا مسعود سلطانی‌فر- وزیر ورزش و جوانان و رئیس کنگره محمدرضا رستمی- معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- است. شورای سیاستگذاری متشکل از تعدادی از اعضای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و تعدادی صاحب نظر است.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش ایسنا که با توجه به مدت کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت یازدهم آیا برگزاری کنگره ملی مدیریت امور جوانان دیر نیست،اظهارکرد: از زمان شکل‌گیری شورای عالی جوانان تاکنون ساختار حوزه جوانان تغییراتی کرده و ستادهای ساماندهی امور جوانان نیز در سطح ملی، استانی و شهرستانی شکل گرفته است.

وی افزود: دستگاه‌های مختلف باید در حوزه جوانان به فعالیت مشخصی برسند و نسبت به موضوع جوانان و برنامه‌هایی که در ستادها به تصویب می‌رسد اهتمام بیشتری داشته باشند اما در برخی از دستگاه‌ها برنامه‌های حوزه جوانان بهتر انجام و در برخی دیگر به آن کمتر توجه می‌شده است. بنابراین ضرورت داشت که یکبار نمایندگان و مدیران دستگاه‌ها گردهم آیند تا مسایل جوانان تبیین و چالش‌های اساسی مطرح و مشکلات جوانان بیان شود.

مدیرکل هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اذعان کرد: با توجه به آن‌که این کنگره برای اولین بار برگزار می‌شود ممکن است به همه اهداف تعیین شده دست پیدا نکند؛ اما به طور قطع می‌تواند موجب بهتر شدن وضعیت جوانان در دستگاه مختلف شود.

رضوی در پایان تاکیدکرد: برگزاری این کنگره یک ضرورت است و ما از ماه‌ها قبل مقدمات آن را فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha