• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95101307807
  • خبرنگار : 30057

کسب رتبه سوم مسابقات جهانی استعدادیابی معماری از سوی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات

کسب رتبه سوم مسابقات جهانی استعدادیابی معماری از سوی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات

طرح «میدان آذربایجان» دانشجویان دکتری معماری واحد علوم و تحقیقات در مسابقات استعدادیابی "INSPIRELI AWARD 2016" موفق به کسب رتبه سوم شد.

به گزارش ایسنا، سمیه روانشادنیا سرپرست گروه «طراحی» مسابقه اینسپایرلی (INSPIRELI AWAR2016) را یکی از موفق‌ترین مسابقات حمایت کننده استعدادهای جوان در زمینه معماری و طراحی دانست و گفت: مجموعه INSPIRELI"" اولین شبکه اجتماعی است که برای معماران و طراحان جهان، فضایی برای اشتراک‌گذاری رایگان، ارائه طرح‌ها و همچنین ارتباط مستقیم با معماران، طراحان و تیم‌های اجرایی در سراسر دنیا را فراهم آورده است.

وی افزود: در این مسابقات هر شرکت کننده با بارگذاری یک تا سه عکس از طرح‌های خود در پروفایل شخصی‌اش، در مسابقه شرکت می‌کند که با توجه به نظرات و آرا مردمی و در نهایت نتیجه داوری طرح‌های برگزیده انتخاب می‌شوند.

روانشادنیا اظهار کرد: در این دوره از مسابقات استعدادیابی "INSPIRELI AWARD2016" که با حمایت UIA برای دانشجویان، معماران و طراحان کمتر از سن 35 سال برگزار شد، پروژه «میدان آذربایجان» را ارائه کردیم و مورد ارزیابی و بررسی داوران این مسابقه قرار گرفت.

این پژوهشگر واحد علوم و تحقیقات اضافه کرد: در این دوره از مسابقات اینسپایرلی 1052 شرکت کننده از 99 کشور و 300 دانشگاه جهان با بارگذاری 2903 تصویر شرکت کرده بودند که پس از اعلام آرای مردمی که حدود 25 هزار و 926  بود، هیأت داوران این مسابقات که متشکل از 55 معمار برجسته از 39 کشور جهان هستند، 50 طرح را برای مرحله نهایی این مسابقات انتخاب کردند.

وی ادامه داد: در نهایت از میان این 50 طرح در دور پایانی 3 طرح با رأی داوران و یک طرح از مجموعه آراء عمومی به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شد.

به گفته روانشادنیا، تندیس «بال‌هایی رو به آینده» اثر "Borek Sipek" به نفرات برگزیده داوران، جوایز بین‌المللی به رتبه‌های اول تا سوم، جایزه طرح منتخب اعضا و طرح منتخب آرا مردمی در پراگ اهدا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح «میدان آذربایجان» پس از طرح‌هایی از کشورهای ایتالیا و ژاپن بطور مشترک با طرح دیگری از ایتالیا حائز رتبه سوم این دوره از مسابقات بین‌المللی استعدادیابی "INSPIRELI AWARD2016"، شد.

وی در رابطه با طراحی خود گفت: این پروژه با الهام از منطقه کوهستانی آذربایجان و ژئوی شهر تبریز و همچنین بهره گیری از انرژی پایدار در تعریف عناصر خود به فرمی پیوسته، نو و کلیتی منسجم رسید.همچنین خلاقیت و نوآوری در جهت ایجاد حس مکان و مضامین معماری ایرانی اسلامی و توجه به اصول معماری پایدار و معماری منظر یکی از ویژگی‌های مد نظر در این طرح بوده است.

طرح «میدان آذربایجان» به سرپرستی سمیه روانشادنیا دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با همکاری عطاء الدین ششمانی و محمد مهدی واحدی، طراحی شده است. همچنین این طرح در سال گذشته موفق به کسب رتبه اول مسابقات بین المللی طراحی میدان آذربایجان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha