• دوشنبه / ۱۳ دی ۱۳۹۵ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 95101308099
  • منبع : نمایندگی گیلان

ضرورت معرفی گیلان به‌عنوان بورس خاویار در منطقه

ضرورت معرفی گیلان به‌عنوان بورس خاویار در منطقه

ایسنا/گیلان مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان بررسی و ایجاد مرکز مالی بین‌المللی و خوشه سرمایه گذاری بین‌المللی ماهیان خاویاری با هدف معرفی گیلان به‌عنوان بورس خاویار در منطقه و جذب و جلب سرمایه گذاران برای انجام این پروژه ها را از مأموریت‌های مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان دانست.

«منصور مولایی پور» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت وصول درآمدهای 8 ماهه امسال در استان پرداخت و اظهار کرد:تحقق خودکفایی و تأمین هزینه‌های استان منوط به افزایش درآمدها، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، ایجاد مشوق‌های جدید برای تولید و سرمایه‌گذاری و شفافیت در داد و ستدها و فعالیت های اقتصادی برای بهبود و اصلاح زیرساخت های مورد نیاز توسعه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با تأکید بر ضرورت پیش‌بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای رشد و توسعه استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزود: یکی دیگر از مسائلی که می تواند برای اقتصاد و بازار سرمایه استان قابل اتکا باشد، انتقال تأمین منابع از سیستم بانکی به سمت بورس و بازار سرمایه است.

وی تشکیل و ساماندهی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را یکی از مأموریت های این اداره کل دانست و تصریح کرد: این مرکز به‌صورت مجموعه واحد و هماهنگ و فعال به انجام وظایف قانونی خود در زمینه تشویق و حمایت در سرمایه گذاری خارجی و در نهایت رشد و توسعه استان همت می گمارد.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری گیلان اضافه کرد: کار ویژه و عظیمی که مطالعات آن در سطح استان انجام شده، پروژه‌های کلیدی «بررسی و ایجاد مرکز مالی بین المللی» و «خوشه سرمایه گذاری بین المللی ماهیان خاویاری» با هدف معرفی گیلان به‌عنوان بورس خاویار در منطقه و جذب و جلب سرمایه گذاران برای انجام این پروژه هاست.

مولایی پور با بیان این‌که خاویار دارای ارزش قیمتی بالا و کالایی با ارزش افزوده برای سرمایه گذاری در استان است، یادآور شد: باید به‌دنبال کالاهایی برای سرمایه گذاری بود که دارای ارزش و مزیت نسبی بالا باشد، از این‌رو اجرای این پروژه ها برای اقتصاد استان و معرفی گیلان در سطح جهانی بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha