• سه‌شنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 95101408959
  • خبرنگار : 71038

آخرین وضعیت تبعه لبنانی متهم به جاسوسی در ایران

دادگاه تجدید نظر«نزار زکا » 18 دی ماه برگزار می‌شود

دادگاه تجدید نظر«نزار زکا » 18 دی ماه برگزار می‌شود

یک منبع رسانه‌ای در سفارت لبنان، گفت: دادگاه تجدید نظر « نزار زکا»، تبعه لبنانی بازداشت شده در ایران، 18 دی ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این منبع رسانه‌ای در سفارت لبنان با بیان اینکه این متهم اکنون از وکلای ایرانی و لبنانی برخوردار است و سفارت این کشور در تهران در سطوح مختلف در حال رایزنی با مقامات ایران جهت پیگیری پرونده این تبعه لبنانی است، ادامه داد: طبق پیگیری‌هایی که انجام شده است ، این امکان به وجود آمده که همسر نزار زکا هر دو هفته یک بار با وی ملاقات کند و او با خانواده‌اش در تماس است.

وی با بیان اینکه این تبعه لبنانی حدود 16 ماه است که بازداشت شده، گفت: در خواست تجدیدنظر در ارتباط با حکم این فرد تنظیم شده و قرار است 4 روز دیگر دادگاه تجدید نظرش برگزار شود و ما امیدواریم با توجه به اینکه  او بیش از یک سال و نیم است که  در حبس به سر می‌برد، دادگاه تجدید نظر رأی به آزادی وی دهد.

وی همچنین با اشاره به توافقنامه مبادله زندانیان بین ایران و لبنان،  افزود : در صورتی که چنین اتفاقی رخ ندهد ما تلاش خواهیم کرد که از این توافقنامه استفاده کرده تا این فرد بتواند بقیه محکومیتش را در زندان‌های لبنان بگذراند.

این منبع رسانه‌ای در سفارت لبنان در تهران با اشاره به حوزه کاری نزار زکا، مدعی شد: وی چهار بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود. در مرتبه چهارم هنگامی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد.

وی ادامه داد: به ما اعلام شده که اتهام نزار زکا همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران است و وی علاوه بر 10 سال حبس به پرداخت 4 میلیون دلار جزای نقدی محکوم شده است.

 به گزارش ایسنا، مهرماه سال جاری عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران اعلام کرده بود: در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و مالی پرونده‌های بسیار مهمی در دادسرای تهران مفتوح است که به لحاظ برخی ملاحظات، ذکر جزییات آن‌ها ممکن نیست، برای نمونه متهمان باقر و سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، کامران قادری، نزار زکا و علیرضا امیدوار به اتهام جاسوسی و همکاری با دولت امریکا هر یک به ده سال حبس محکوم شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha