• چهارشنبه / ۱۵ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95101509535
  • خبرنگار : 99999

رئیس ستاد ارتش صهیونیستی: اسرائیل ۷ میلیون دلار را برای مخالفان سوری اختصاص می‌دهد

رئیس ستاد ارتش صهیونیستی: اسرائیل ۷ میلیون دلار را برای مخالفان سوری اختصاص می‌دهد

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسرائیل ۲۶ میلیون شِکِل (واحد پول اسرائیل) معادل هفت میلیون دلار از بودجه نظامی خود را صرف کمک‌های پزشکی به شورشیان سوری زخمی شده می‌کند که در قالب گروه‌های تروریستی علیه نظام سوریه می‌جنگند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه طی کنفرانسی درباره چالش‌های امنیتی اسرائیل اعلام کرد: بیش از ۳۰۰۰ تن از مخالفان سوری در "صفد و نهاریا" در شمال اسرائیل تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

در گزارش روزنامه "دیلی میل" انگلیس در دسامبر ۲۰۱۵ فاش شد که اسرائیل تا سال ۲۰۱۳، ۱۳ میلیون دلار را صرف خدمات پزشکی به شورشیان مسلح سوریه کرده بود.

آیزنکوت همچنین ادعا کرد: یک سوم اعضای حزب‌الله لبنان در سوریه می‌جنگند که ۱۷۰۰ تن آنها کشته و ۷۰۰ تن دیگر مجروح شده‌اند.

گادی آیزنکوت ادامه داد: حزب الله در حال افزایش نیروهای خود در دیوار مرزی است و این بر خلاف قطعنامه سازمان ملل است.

وی مدعی شد: ایران از حزب‌الله لبنان حمایت می‌کند و ۷۰ میلیون دلار به جنبش حماس داده است.

آیزنکوت همچنین درباره پرونده سرباز قاتل اسرائیلی به نام الیئور آزاریا که یک جوان فلسطینی به نام عبدالفتاح شریف را به شهادت رساند، افزود: آزاریا یک جوان ۱۸ ساله و عضو ارتش است. او یک سرباز است و فرزند همه ما نیست. او باید جانش را برای حفاظت از ما فدا کند.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل و نیز موشه یعالون، وزیر سابق امنیت اسرائیل قبلا موضع‌گیری خود را در راستای پرونده سرباز قاتل از همان ابتدا مشخص و این حادثه را محکوم کردنه بودند. در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از او حمایت و با خانواده او تلفنی صحبت کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha