• جمعه / ۱۷ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 95101710607
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

امام جمعه موقت تبریز:

عفت و تقوای زنان، رضا شاه و پسرش را از میان برداشت

عفت و تقوای زنان، رضا شاه و پسرش را از میان برداشت

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالروز دستور کشف حجاب توسط رضا شاه، گفت: در چنین روزی، مأموران رضا خان قلدر، با اجبار به حجاب زنان تعرض می‌کردند هم‌چنین چادرها و روسری‌هایشان را پاره کرده و آتش می‌زدند اما عفت و تقوای زنان مسلمان جامعه‌ی ما هم‌چنین قیام‌های مردمی قلدرهایی چون رضا شاه و پسرش را از میان برداشت.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیدمحمدتقی آل‌هاشم» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: آئین سالروز 9 دی ماه، در کشور با عظمت و شکوه بسیاری برگزار شد، چرا که به یاد داشتن فتنه 88 امر بسیار مهمی است.

وی گفت: مردم با بصیرت خود و با رهنمودی ولایت فقیه، آتش فتنه را در سال 88 خاموش کرده و نقشه‌های دشمن را برملا کردند، در این جریان، بصیرت، بینش و آگاهی مردم هم‌چنین تقویت ارتباط با نظام مقدس جمهوری اسلامی، توطئه دشمنان انقلاب را خنثی کرد که مقام معظم رهبری نیز در این راستا نقش ویژه‌ای داشتند.

وی با اشاره به فرارسیدن چهلم جانباختگان حادثه قطار «تبریز- مشهد»، خاطرنشان کرد: این افراد به‌منظور زیارت حرم امام رضا(ع) عازم این سفر شده بودند که تقدیر به گونه‌ای دیگر رقم خورد و امام‌رضا(ع) به استقبال این عزیزان آمد، از این رو جای دارد که در نماز جمعه‌ی این هفته یاد این عزیزان را گرامی بداریم و برای شادی روحشان به درگاه خداوند دعا کنیم.

آل‌هاشم در این خصوص ادامه داد: اقدامات بسیاری در جهت شناسایی مقصران اصلی حادثه قطار «تبریز- مشهد» انجام گرفته است از این رو انتظار است که مسئولان هر چه سریع‌تر تکلیف این حادثه جانگداز را روشن کرده و نتایج را نیز به داغداران این حادثه و همچنین مردم اطلاع دهند.

وی با تأکید بر رفع اختلاف بین مسئولان نیز خاطرنشان کرد: مسئولان باید از رسانه‌ای کردن اختلاف‌هایشان خودداری کرده و تنها در جهت خدمت‌رسانی به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) و ضمن تبریک به مناسبت این روز سعید، اضافه کرد: امام حسن عسکری(ع) همواره بر این موضوع تأکید داشت که مسلمانان در مساجد برای نشستن در جایگاه‌های اول تلاش نکرده و بلکه به اهمیت نماز متمرکز شوند؛ هم‌چنین این امام بزرگوار تأکید داشت که حتی اگر توان گناه کردن را داشتید هیچ‌گاه به سمت آن نروید.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سالگرد قیام مردم قم نیز یادآور شد: رژیم شاه این قیام را به خاک و خون کشید ولی مردم ایران، از این قیام الهام گرفته و به تبع این قیام‌های مردمی، خاندان پهلوی را از بین بردند و شهر تبریز نیز اولین شهری بود که مراسم چهلم شهدای قیام مردم قم را برگزار کرد؛ این واقعه تاثیر بسیاری در جریان نابودی رژیم پهلوی داشت، در این جریان، آیت‌الله قاضی طباطبایی با آگاهی و درایت خدمت بزرگی را به اسلام کرد.

وی با اشاره به فرارسیدن انتخابات ریاست جمهوری و با تأکید بر فرمایشات رهبری در این راستا، یادآور شد: باید در این خصوص نیز بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کرده و با آرامش هم‌چنین با آگاهی و درایت، فردی را انتخاب کنیم که در جهت خدمت به مردم و همچنین پیشرفت جامعه تلاش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha