• چهارشنبه / ۲۲ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 95102214104
  • منبع : نمایندگی قزوین

معاون دادستان قزوین:

آمار کارگران معتاد قزوین بالاتر از متوسط کشوری است

آمار کارگران معتاد قزوین بالاتر از متوسط کشوری است

ایسنا/قزوین ‌معاون دادستان قزوین از بالا بودن آمار کارگران معتاد قزوین نسبت به متوسط کشوری خبر داد و گفت: برای مبارزه با مواد مخدر در صنایع باید اهتمام جدی داشت.

‌به گزارش ایسنا‌، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‌الاسلام محسن کرمی، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته این شورا طی سه سال گذشته، اظهار کرد: در ابتدای آغاز فعالیت این شورا، کسی باور نداشت که بتوان کارهای تأثیرگذاری انجام داد.


وی افزود: هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های خوبی برای  ساماندهی مواد مخدر و معتادان در سطح مدارس، کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها و سطوح عمومی جامعه انجام‌شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: مطابق با قانون شهرداری‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر موظف هستند 10 درصد از بودجه فرهنگی شهرداری را به موضوع مواد مخدر و پیشگیری از آن اختصاص دهند.

معاون دادستان قزوین اضافه کرد: اکنون شهرداری قزوین ماهانه 20 میلیون تومان هزینه به این امر اختصاص می‌دهد و این رقم پاسخگوی نیاز استان نیست.

وی تأکید کرد: دریکی از مدارس پسرانه استان طی آزمایشی که از 30 دانش‌آموز به‌صورت تصادفی گرفته شد، 5 دانش‌آموز به مواد مخدر آلوده بودند و این به معنای این است که باید در سطح دانش‌آموزی اقدامات مهمی صورت گیرد.

کرمی یادآور شد: اگر همراهی همه دستگاه‌های متولی برای مبارزه با مواد مخدر باشد، طی سه سال آینده می‌توان اقدامات بسیار مفیدی انجام داد تا قزوین شهری عاری از اعتیاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر متوسط آمار کارگران معتاد استان قزوین از متوسط کشور بالاتر است بنابراین باید بیشتر در این زمینه کارکرد.

معاون دادستان قزوین با اشاره به اینکه  طرحی برای صنایع در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: با تشکیل کارگاه‌های گروهی می‌توان آمار معتادین این حوزه را به‌شدت کاهش داد و این طرح پیش‌ازاین در شرکت نفیس نخ اجراشده است.

کرمی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم برای معتادان بهبود پیداکرده ایجاد اشتغال است که در این زمینه باید همه دستگاه‌ها احساس مسئولیت کنند و این افراد را برای اشتغال به مراکز مختلف معرفی کنند.

در ادامه این جلسه علی فرخ‌زاد، سرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین گفت: اگر اطلاع‌رسانی درستی انجام شود، برای تأمین بسیاری از امکانات جهت مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر می‌توان از خیرین استفاده کرد.

وی افزود: خواسته‌ها و موارد مطرح‌شده در جلسه مواردی است که می‌توان با استفاده از توان اداری دستگاه‌های متولی مبارزه با مواد مخدر برطرف کرد.

مسرپرست معاونت عمرانی استانداری قزوین در پایان یادآور شد:  در حال حاضر در بخش روستایی استانداری تسهیلاتی برای اشتغال‌زایی در نظر گرفته‌شده که می‎توان از همین تسهیلات برای اشتغال افراد رهاشده از مواد مخدر استفاده کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha