• یکشنبه / ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 95102616559
  • منبع : نمایندگی همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان اعلام کرد

بیشتر نزاع‌ها در همدان خانوادگی است

ایسنا/همدان فرمانده انتظامی شهرستان همدان از کاهش 30 درصدی مجموعه سرقت‌ها در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ پژمان قویمی یک‌شنبه 26 دی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: میانگین مجموعه سرقت‌ها در همدان به طور تقریبی 30 درصد کاهش یافته این درحالیست که میانگین کشوری آن چهار درصد است.

وی با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته در بحث سرقت از منزل نسبت به مدت مشابه پارسال 27 درصد کاهش داشته‌ایم، افزود: در سرقت از مغازه‌ها 45 درصد و طلافروشی‌ها 100 درصد کاهش داشته ایم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک فقره سرقت از بانک داشته‌ایم، تصریح کرد: خوشبختانه در 9 ماهه امسال هیچ موردی از این نوع سرقت اعلام نشده است.

قویمی با اشاره به اینکه در سرقت از اماکن 25 درصد کاهش داشته‌ایم، عنوان کرد: در بحث سرقت خودرو 24 درصد کاهش و در سرقت موتورسیکلت 34 درصد کاهش داشته‌ایم.

وی با اعلام اینکه در سرقت از قطعات خودرو 24 درصد کاهش داشته‌ایم، ادامه داد: در زمینه کیف‌قاپی فوق‌العاده عمل شده به طوریکه این نوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد کاهش یافته و 100 درصد کیف‌قاپان هم دستگیر شده‌اند.

وی به کش رو زنی و کاهش 8 درصدی این پدیده اشاره و اضافه کرد: در بخش سرقت پلاک خودرو نیز 31 درصد کاهش داشته‌ایم.

قویمی در بخش دیگری از سخنانش به دستگیری معتادان متجاهر در سطح شهرستان همدان اشاره کرد و گفت: در دستگیری معتادان متجاهر نسبت به مدت مشابه پارسال 37 درصد رشد داشته‌ایم.

وی به افزایش 233 درصدی دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر در شهرستان همدان اشاره کرد و از توقیف 7796 دستگاه موتورسیکلت در 9 ماهه امسال خبر داد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 161 درصد افزایش داشته است.

قویمی گفت: در مجموع کشفیات، همدان جزء استان‌های برتر است و بر روی دستگیری خرده‌فروشان بسیار موفق عمل کرده و باز هم اولویت ما با دستگیری خرده‌فروشان است که منجر به آلودگی جوانان می‌شود.

وی از طرح‌های حجمی یاد کرد و افزود: در 9 ماهه امسال، در طرح‌های حجمی 20 درصد و در طرح‌های موضوعی 60 درصد افزایش داشته‌ایم.

ثبت 234 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس همدان

قویمی با بیان اینکه 234 هزار تماس در 9 ماهه امسال با مرکز فوریت‌های پلیس همدان گرفته شده است، اظهار کرد: از این تعداد 112 هزار تماس یعنی 47 درصد منجر به عملیات شده و 53 درصد هم مشاوره دریافت کرده‌اند.

وی درباره مدت زمان رسیدن پلیس به محل حادثه گفت: در مدت زمان کمتر از دو دقیقه ابلاغ از مرکز 110 به نیروهای گشتی صورت می‌گیرد و نیروهای ما در صورتی‌که مشکلاتی نظیر ترافیک، لغزندگی، راه‌بندان و ...  پیش نیاید در مدت زمان کمتر از 10 دقیقه در محل حاضر می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود 9 کلانتری و سه پاسگاه فعال در سطح شهرستان اظهار کرد: دو کلانتری مصوب هم در اسلامشهر و استادان داریم که پیگیر اقدامات اجرایی آن هستیم.

بیشتر نزاع‌ها در همدان خانوادگی است

وی درباره وضعیت نزاع در شهرستان اعلام کرد: بیشتر نزاع‌ها خانوادگی است و پس از آن مربوط به اختلافات مالی بر سر مال و املاک است که بیشتر در روستاها رخ می‌دهد.

قویمی به وضعیت شبگرد و نگهبان محله اشاره کرد و گفت: مردم باید نسبت به گرفتن شبگرد و نگهبان محله اقدام کنند همچنین برای شرکت‌های خصوصی هم نگهبان‌گیری کنیم.

وی به بحث تپه پیسا اشاره کرد و گفت: نام این تپه پیشینه تاریخی دارد و مربوط به زمانی است که برخی از مردم همدان به جذام مبتلا شده بودند و برای اینکه عده دیگر هم دچار نشوند افراد مبتلا در این مکان زندگی می‌کردند.

وی افزود: در حال حاضر این مکان محله تجمع معتادان فراری است اما بابد گفت ما هم به صورت ماهیانه و دوره‌ای این تپه را پاکسازی کرده و در مواردی هم سارقان را در این مکان دستگیر می‌کنیم.

قویمی در بخش دیگری از سخنانش از ساماندهی ساختمان‌های کلانتری‌ها خبر داد و گفت: ساختمان کلانتری‌ها که از وضعیت خوبی برخوردار نبود، اینک ساماندهی شده همچنین وضعیت بازداشتگاه‌ها مطلوب شده است.

همدان از لحاظ امنیت جزء استان‌های برتر است

وی عنوان کرد: همدان از لحاظ امنیت جزء استان‌های برتر کشور است که البته این امر حاصل تلاش شهروندان و نیروهای انتظامی است که همواره آموزش همگانی داشته و در مراسم‌های مختلف حضور موثر داشته‌اند.

وی گفت: در دستگیری اراذل و اوباش هم رشد خوبی داشته‌ایم و در وضعیت مطلوبی به سر می‌بریم همچنین با اجرای قانون مبارزه با سلاح سرد، دست ما برای مقابله و برخورد با مجرمان باز شده است و می‌توانیم بگوییم در سطح شهر اراذل و اوباش خطرناک نداریم.

وی تصریح کرد: از نظر جرائم مهم نظیر زورگیری هم خوشبختانه موردی نداشته‌ایم و در وضعیت بسیار مطلوبی به سر می‌بریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha