• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 95102818263
  • خبرنگار : 71381

روحانی ۳:

نسبت به مشکلات در اجرای توافقات جهانی نباید صبر و حوصله‌مان را از دست بدهیم

رئیس‌جمهور گفت: مردم باید بدانند در توافقات جهانی و حتی توافق با کشورها ممکن است در اجرا مشکلاتی پیش بیاید و برخی موارد به دلخواه پیش نرود اما نباید صبر و حوصله مان را از دست بدهیم بلکه باید همچنان منافع ملی را مدنظر قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه نشست خبری با بیان اینکه توافق بزرگی که با شش کشور جهان انجام شد آثار جهانی دارد، اظهار کرد: طبیعی است در این توافق بزرگ برخی مشکلات پیش بیاید اما در برابر بدعهدی ها با قدرت ایستادگی می کنیم.

وی تاکید کرد: مردم مطمئن باشند مقتدرانه عمل کردیم و عمل خواهیم کرد اما عجولانه کاری نکردیم و نخواهیم کرد چرا که برای ما منافع ملی اصل است.

رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شهروند مبنی بر اینکه دستاوردهای برجام برای حاشیه نشینان و فقرای جامعه چیست و پاسخ شما به نقدهایی که دستاوردهای برجام را لوکس عنوان می‌کنند چه خواهد بود؟ گفت:‌برجام متعلق به همه ملت از جمله اقشار مستضعف جامعه است.

وی افزود:‌ اگر برجام بیست و هفت دی ماه سال گذشته اجرا نمی شد و تحریم‌ها نیز به حالت قبلی باقی می ماند و تصاعدی پیشرفت نمی کرد درآمد نفتی امسال ما به حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان می رسید اما با اجرای برجام تا پایان این سال درآمد نفتی ما حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود و اگر این پول را نداشتیم حقوق اقشار مختلف جامعه را از کجا باید تامین می کردیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آنهایی که نقد می‌کنند، لوکس نقد می‌کنند و نقد لوکس خیلی جایگاه ندارد، خاطر نشان کرد: کسانی که نقد می‌کنند باید به مردم بگویند اگر برجام نبود چه می شد؟

روحانی تصریح کرد: در زمستان سرد امسال که البته برخی موارد به خاطر مسائل شرکتی گاز قطع شد، بیش از هفتصد میلیون مترمکعب در روز گاز مصرف کردیم که اگر نتوانیم سرمایه گذاری انجام دهیم چطور می توانیم زندگی مردم را تامین کنیم.

وی به دستاوردهای برجام برای حاشیه نشینان اشاره کرد و گفت:‌ حاشیه نشینان را بیمه کردیم و یازده میلیون نفر حاشیه نشین که بسیاری از آن‌ها بیمه نداشتند امروز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و بهداشت و درمان به آن‌ها خدمات می دهد پس برجام و آثار آن متعلق به همه مردم است و موضوع برجام یک موضوع ملی است.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه اینکه گوشه هایی از اجرای برجام مورد نقد قرار بگیرد طبیعی است و اشکالی ندارد اظهار کرد: برجام تنها موضوع مربوط به دولت نیست که کسی فکر کند اگر می خواهد با دولت مقابله کند باید با برجام مقابله کند چون راه های دیگری نیز برای نقد های تند نسبت به دولت وجود دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه برجام موضوعی ملی است اظهار کرد: اگر کسی بخواهد آثار برجام را کوچک نشان دهد یعنی کار ملت را کوچک نشان داده است و معنای آن واضح است.

روحانی افزود: برجام را همه نهادهای عالی کشور تصویب کردند و برجام تنها متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به نظام و ملت است و امیدوارم مسئولان بتوانند خدمات خود را نسبت به مردم در مصاحبه‌ها و برنامه هایشان بیشتر تشریح کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha