• سه‌شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 95102818289
  • خبرنگار : 71381

روحانی 6:

در تلاش برای تحقق همه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هستیم

به گزارش ایسنا، رییس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در مورد اقدامات ویژه و جهشی دولت در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی توضیح داد:‌ اقتصاد مقاومتی برای همه کشور حائز اهمیت است و در تلاش برای تحقق همه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هستیم.

به گزارش ایسنا، رییس جمهور در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در مورد اقدامات ویژه و جهشی دولت در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی توضیح داد:‌ اقتصاد مقاومتی برای همه کشور حائز اهمیت است و در تلاش برای تحقق همه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مسئله برجام فضای فعالیت را برای اقتصاد مقاومتی آسان تر کرده است، تصریح کرد: برجام یک سرمایه گذار یا تولیدگر نیست بلکه برجام فضا راآماده می‌کند و موانع را بر می دارد و همه باید در چنین فضایی دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به نام گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خاطر نشان کرد: موضوع نفت و گاز امسال بسیار مورد توجه قرار گرفت و در شرایط برجام توانستیم تولید نفت را از دو میلیون بشکه به سه میلیون برسانیم . همچنین صادرات نفت از یک میلیون و 100 هزار بشکه به بالای دو میلیون رسید که کار آسانی نبود و صنعت نفت در این زمینه اقدامات بزرگی انجام داد.

وی همچنین به جهش های انجام شده در حوزه پتروشیمی و افتتاح پروژه های پتروشیمی اشاره کرد و گفت:‌اقتصاد مقاومتی به معنی بالای رفتن تولید، صادرات و اشتغال است و در این راستا در حوزه کشاورزی تحولات بسیار خوبی داشتیم و به خودکفایی در تولید گندم رسیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تولیدات کشاورزی از 95 میلیون تن به 117میلیون تن رسیده است که جهش بزرگی به حساب می آید افزود: در صنعت ماشین سازی و تولید خودرو جهش هایی در ماه های اخیر داشتیم و خودروهایی با مشارکت شرکت های داخلی و خارجی تا پایان اسفند به تولید خواهد رسید که 30 درصد آن صادر خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات خوب انجام گرفته در حوزه گردش گری اظهار کرد: خرید هواپیما در حوزه گردشگری بسیار تاثیرگذار خواهد بود و برای همه مردم از جمله رانندگان تاکسی، هتل داران، مغازه دار ها و همه کسانی که به نحوی با حوزه گردشگری ارتباط دارند نتیجه بخش خواهد بود.

روحانی باتاکید بر اینکه صنعت هوایی از پایه های گردشگری است، گفت:‌ در سال بالای 4 میلیارد دلار پول به شرکت های هواپیمایی کشورهای همسایه می دهیم و چه اشکال دارد  این پول را شرکت های داخلی به دست آورند.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه چه اشکال دارد مردم ما یک هواپیما سالم و تمیزسوار شوند گفت: انگار برخی می خواهند هواپیمای کهنه سوار شوند خب کهنه اش را هم داریم ، آن‌ها سوار شوند.

رئیس‌جمهور همچنین به اتصال ریل به پنج استان کشور تا پایان امسال و سال آینده گفت: به نظرم اقدامات خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام شده و باید تلاش هایمان را بیشتر کنیم تا به اهداف مدنظر مردم و رهبری دست یابیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دولت یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ابتکار در مورد منشور حقوق شهروندی و ضمانت اجرایی آن و همچنین عدم تحقق برخی مفاد آن از جمله جلوگیری از حضور محمد خاتمی در مراسم آیت‌الله هاشمی به عنوان یک حق شهروندی گفت:‌ حقوق شهروندی از وعده های من در سال 92 بود که در صد روز اول فعالیت دولت متن ابتدایی آن را منتشر کردیم و با دریافت نظرات مختلف منشور خوب و جامعی حاصل شد که البته ممکن است بعدها کامل تر هم بشود.

روحانی با اشاره به اینکه منشور حقوق شهروندی متکی به قانون اساسی و به خصوص فصل سوم قانون اساسی است خاطر نشان کرد: منشور حقوق شهروندی را به تک تک دستگاه های اجرایی ابلاغ خواهم کرد البته نکته ای که وجود دارد این است که حقوق شهروندی تنها به دستگاه اجرایی تعلق ندارد و اگر دولت آن را اجرا کند قوای دیگر نیز باید در این مسیر به دولت کمک کند  و امیدواریم دو قوه دیگر در کنار قوه مجریه در اجرای حقوق شهروندی همراهی لازم را داشته باشد.

روحانی افزود: اینکه در مقام عمل برخی از موارد حقوق شهروندی امروز هنوز عملیاتی نمی شود، متاسف هستم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: به عنوان رئیس جمهور همواره مسائل حقوق شهروندی را دنبال می کنم و با وزیر دادگستری که پیوند بین قوه قضاییه و مجریه هستند به طور کتبی و شفاهی همواره این موارد را به طور منظم دنبال می کنم.

رئیس دولت تدبیر و امید اظهار کرد: برخی مسائل وجود دارد که حل آن زمان بر است اما ما همه تلاشمان را می کنیم وحتی می خواهیم برخی از امور همین امشب اجرا شود و نه فردا اما در عین حال تلاش و توان ما در حدی است که نیازمند به کمک دیگران هستیم و در برخی موارد نیز نیازمند به اجماع نظام هستیم و من بسیار به آینده امیدوار هستم که همه تلاش هایمان به ثمر بنشیند.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha