• جمعه / ۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۵:۲۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95102919097
  • خبرنگار : 71186

خودروهایی با قیمت بالا و کیفیت پایین

خودروهایی با قیمت بالا و کیفیت پایین

دو خودروی چینی مونتاژ داخل لیفان ۶۰ X و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی در دو مدل دنده دستی و اتوماتیک در بازه قیمتی بالاتر از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند که در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

پیش از این ایسنا اعلام کرده بود که براساس جدیدترین ارزیابی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۱۱ مدل خودروی سواری تولید داخل در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.

این خودروها شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام S ۱۱۰، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، لیفان ۶۰ X و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را در ارزیابی‌ها کسب کرده‌اند.

در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند که یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.

در این میان نکته قابل توجه در بررسی وضعیت تولید و عرضه خودروهای داخلی یاد شده این است که در میان این خودروها ۹ مدل در بازه قیمتی کمتر از حدود ۳۵ میلیون تومان و به اصطلاح در رده کم‌ قیمت‌ترین خودروهای داخلی قرار دارند، ولی دو مدل از آنها در بازه قیمتی بالاتر از ۵۰ و ۶۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند. این در حالی است که خودروسازان معتقدند بین کیفیت و قیمت خودرو رابطه مستقیمی وجود دارد.

بر این اساس دو خودروی لیفان ۶۰ X و ام‌وی‌ام ۵۵۰ در حالی در پایین‌ترین سطح کیفی ممکن (سطح یک ستاره از پنج ستاره کیفی) تولید می‌شوند که قیمت‌های فروش آنها پایین هم نیست. در حال حاضر ام‌وی‌ام ۵۵۰ با دنده دستی به قیمت حدود ۵۶ میلیون تومان و لیفان ۶۰ X با دنده دستی به قیمت حدود ۵۳ تا ۵۴ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. البته گویا مدل دنده دستی لیفان ۶۰ X مدتی است که تولید نمی‌شود.

نگاهی به سایت دو شرکت کرمان موتور و مدیران خودرو به عنوان مونتاژکننده محصولات لیفان و ام‌وی‌ام در ایران نشان می‌دهد که قیمت فروش مدل دنده اتوماتیک لیفان ۶۰ X نیز حدود ۶۷ میلیون تومان و قیمت مدل دنده اتوماتیک ام‌وی‌ام ۵۵۰ حدود ۶۴ میلیون تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۷:۲۴

دار و ندار مردم را بالا می کشند و مدعی خدمت هم هستند...!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۱۷:۳۳

واقعا بی کیفیت هستند بیش از اندازه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۱ ۲۲:۳۸

سلام. پدر من لیفان ایکس 60 داره؛ واقعا ماشین خوبیه و نسبت به خودروهای تولید داخل مثل پراید و ... به قیمتش می ارزه و قابل قیاس نیست؛ شما چه منظوری دارید که این مقاله رو نوشتید؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۰۷:۲۸

نمی دونم بر چه اساسی رتبه بندی می کنید ولی من یک لیفان مدل 93 دارم تا حالا هم ازش نسبت به ماشینهای داخلی راضی ام ولی با بنز و بی ام و ... مقایسه نمی کنم. با سمند و پژو و پراید و ... که مقایسه می‌کنم چیزی کمتر از اونا نداره که تو رتبه بندی پایین تر از اوناست

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۱۲:۰۳

به نظر میاد مقاله نویس بر اساس ذهنیت قالب مخالفت با خورو چینی این مقاله رو نوشته. رتبه بندی ها بر اساس محدوده قیمت بوده بنابراین نمیشه بگی این خودروها چون یک ستاره گرفتند باید هم قیمت سمند و پرشیا باشند. اونا رده قیمتی شون متفاوته. نکته جالب تنوع بسیار کم تعداد خودروهای بازار ایران تو این بازه قیمت هست که البته هرگز از طرف تحلیل گران ضد چینی بهش اشاره نمیشه