• پنجشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 95103019389
  • منبع : نمایندگی قم

آیت الله نوری همدانی:

اسلام با هنر مشکل ندارد

 اسلام با هنر مشکل ندارد

آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: وسعت کار هیچ وزارتخانه‎ای همچون فرهنگ و ارشاد نیست و به همین دلیل باید رویکرد انقلابی را در این وزارتخانه حاکم کنید.

به گزارش ایسنا، آیت‎الله‎ نوری همدانی روز پنجشنبه (۳۰ دی) در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ مهمترین بُعد زندگی انسان است و مهمترین حرف را در چالش‎ها و سازش‎ها می‎زند.

وی افزود: پیامبران الهی همیشه دعوت خود را از فرهنگ آغاز کردند؛ ساختن فرهنگ صحیح از توصیه‎های اسلام است؛ خداوند کریم علاوه‌بر تعلیم کتاب، حکمت را نیز به مردم می‎آموزند و این وظیفه بر عهده پیامبر و پیشوایان دین است.

این مرجع تقلید گفت: فیلم‎ها، کتب و مطبوعات و فضای مجازی امروز دارای وسعت عظیم است و مباحث قرآنی از جمله وظایف این وزارت خانه به شمار می‎رود.

‌آیت‎الله نوری همدانی اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم، ارتباط با حوزه و علما است که وزارت ارشاد باید این ارتباط را روز به روز بیشتر کند.

وی بیان کرد: همیشه همه دولت‌ها و حکومت‌ها به رسانه‌ها احتیاج دارند و باید به آن توجه کنند؛ مردم نیز از ما می‎خواهند مشکلات را به دولت منعکس کنیم؛ ما نیز بیان کرده‌ایم که مباحثی چون دیرکرد اقساط ربا و حرام است، ولی این مشکل حل نمی‌شود.

وی گفت: امروزه اجناس بسیاری در کشور تولید می‎شوند که باید مثل دیگر کشورها کل قیمت‎ها در کشور یکسان باشد؛ مطالبات ما از دولت همیشگی است، ولی مهم آن است که به این توصیه‌ها عمل شود.

‌آیت‎الله نوری همدانی اظهار کرد: مسایلی چون کنسرت‎ها در کشور برگزار می‌شود که با این شکل که در آن بی‌حجابی و اختلاط انجام شود با اسلام همخوانی ندارد؛ اسلام با تفریح مشکلی ندارد، ولی با ضدارزش مشکل دارد.

این مرجع تقلید بیان کرد: اسلام با هنر مشکل ندارد، بلکه هنرپرور است؛ خودِ قرآن و نهج‌البلاغه هنر است؛ اسلام از هنری دفاع می‌کند که با ارزش‌ها همخوانی داشته باشد.

وی گفت: نباید مسئولی در این شرایط بیان کند که درهای ما برای ارتباط با آمریکا باز است، چون این مباحث با رویکرد انقلابی سازگار نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha