• جمعه / ۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95110100155
  • منبع : نمایندگی فارس

تاکید استاندار فارس بر اولویت‌ اجرای سد نرگسی کازرون

تاکید استاندار فارس بر اولویت‌ اجرای سد نرگسی کازرون

ایسنا/فارس استاندار فارس در سفر به کازرون در جنوب فارس، پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، از طرح‌های عمرانی این شهرستان شامل سد نرگسی و تونل محرم بازدید و در جلسه با فعالان اقتصادی و مدیران شهرستان، شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمدعلی افشانی در حاشیه بازدید از روند احداث سد نرگسی شهرستان کازرون، با ابراز گلایه از غیرفعال بودن کارگاه این پروژه عمرانی، ضمن اشاره به قرار داشتن در شرایط دشوار خشکسالی، این پروژه را یکی از اولویت‌های عمرانی در حوزه سدسازی استان برشمرد.

افشانی با بیان این‌که نرگسی، از نادر سدهایی است که به طور مدام حتی در شرایط خشکسالی، آب قابل ملاحظه‌ای برای تغذیه مخزن سد دارد، گفت: هفته قبل در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور سد نرگسی به عنوان اولویت سدهای استان فارس مطرح و مقرر شد اعتبارات قابل قبولی به این سد اختصاص یابد؛ البته طلبکاری سد ناچیز است و تامین خواهد شد.

استاندار فارس با بیان این که انتظار داشتم قرارگاه، بیشتر این سد را تجهیز کنند و ماشین‌آلات بیشتر و امکانات خیلی بیشتری به کار بگیرد، گفت: اگر قرارگاه کار را شروع کنند منابع مورد نیاز این پروژه را تامین می‌کنیم.

او قول داد که اگر پیمانکار پروژه را فعال کند و ماشین‌آلات اینجا فعال شود، تامین اعتبارات براساس صورت‌ وضعیت اعلامی پیمانکار تامین اعتبار شود.

استاندار فارس با بیان این که انتظار و باور نداشتم که هیچ ماشین‌آلات سنگینی در پروژه نباشد، یادآور شد: کارهای سویل و اصلی سازه که تکنیکی و فنی‌تر است انجام شده یا در مراحل نهایی قرار دارد.

افشانی انتظار خود را زمان‌بندی برای اعلام زمان نهایی شدن پروژه از سوی مشاور و پیمانکار بیان و تاکید کرد که بعد از تکمیل سد، خط انتقال آب برای دریاچه پریشان پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

استاندار هم‌چنین در جلسه با فعالان اقتصادی شهرستان کازرون از آنان خواست که دغدغه اصلی خود را رفع مشکلات اقتصادی شهرستان خود قرار دهند و با بیان اشاره به جایگاه تاریخی و هویت دینی و ملی این شهرستان، برگزاری گردهمایی سرمایه‌گذاران کازرونی سراسر دنیا در کازرون را خواستار شد.

افشانی هم‌چنین در خصوص جایگاه مناسب فارس در معرفی و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برای حمایت از تکمیل یا تامین سرمایه در گردش، گفت: تاکنون 3201 واحد را در سامانه وزارت  صنعت، معدن و تجارت ثبت نام کرده‌ایم؛ 1198 واحد با 1235 میلیارد تومان اعتبار در کارگروه استان مصوب شده و هم اکنون 653 طرح مصوب با 710 میلیارد تومان اعتبار به شعب استان ارجاع و 368 واحد با اعتبار 509 میلیارد تومان توسط شعب بانکی استان به واحدها پرداخت شده است.

استاندار فارس فعالیت بانک‌های استان را خوب ارزیابی کرد و از راه‌اندازی کمیته جذب و حمایت از سرمایه‌گذار به‌عنوان یک حرکت زیربنایی خبر داد و اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در عرصه ملی کمبود اختیارات استان‌هاست که در آخرین جلسه مشترک استانداران و هیئت دولت بخش قابل ملاحظه‌ای از این اختیارات به استان‌ها تفویض شد.

براساس این گزارش، افشانی هم‌چنین در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون و در جمع مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، به دست‌آوردهای دولت در بخش‌های مختلف اشاره و آنها را عظیم و تاثیرگذار ارزیابی کرد.

استاندار فارس با تاکید بر مهار تغییرات نرخ ارز و رساندن آن به کمتر از 12 درصد، ثبات بازار را در دولت تدبیر و امید کم‌نظیر دانست و تصریح کرد: بارها توضیح داده شده که تورم به معنای کاهش میزان رشد قیمت‌هاست نه کم شدن قیمت‌ها.

افشانی کسب اعتبار بین‌المللی برای ملت ایران، مهم‌ترین دستاورد دولت تدبیر و امید برشمرد و با بیان این‌که در گذشته به هواپیماهای ایران در خارج از کشور سوخت داده نمی‌شد و هیچ شرکت بیمه‌گری کشتی‌های ایران را بیمه نمی‌کرد، لزوم بیان دست‌آوردهای دولت را یادآور شد.

استاندار فارس اعتقاد دارد که اگر آمریکا حماقت کرده و خدشه‌ای به برجام وارد کند در میان دوستان خودش هم منزوی خواهد شد؛ گفت: اروپا هفت شرکت ایرانی را از لیست تحریم‌ها خارج کرد و با این اقدام به رئیس جمهور جدید آمریکا پیام داد که اگر بخواهد به‌راه خودش برود اروپا نیز راهکار خود را دنبال می‌کند.

افشانی بار دیگر بر این نکته که با نفت نمی‌توان به آینده خوش‌بین بود، لزوم وحدت و همدلی همه جریان‌ها و گروه‌های سیاسی بر سر مصالح ملی و بین‌المللی ایران را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: این‌که عده‌ای بخواهند گروهی را حذف کنند شدنی نیست؛ مشکلات کشور به اندازه‌ای است که اگر همه متحد باشیم امکان حل مشکلات در کوتاه مدت مشکل است.

استاندار فارس با تاکید بر این که بخش خصوصی مقدم بر بخش دولتی است، ادامه داد: اداره کشور بدون دخالت مردم ممکن نیست؛ مردم زمانی می‌آیند که در راس همه نیازهایشان نیاز به آزادی مانند آزادی انتخاب را تامین کنیم.

 افشانی با اشاره به این‌که امنیت پیش نیاز سرمایه گذاری است، افزود: سرمایه گذار باید احساس کند امنیت برای او وجود دارد؛ ابتدا نیازهای فیزیولوژیک قرار دارد و سپس نیاز به آزادی؛ یک بخش امنیت عمومی و یک بخش امنیت روانی است تا کسی که سرمایه‌گذاری و برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش می‌کند احساس امنیت کند.

وی با تصریح به این که مدیران دولتی باید تسهیلات را برای مشارکت بخش خصوصی فراهم کنند، افزود: فلسفه وجودی مدیران دولتی ایجاد رضایت در مردم است؛ ما نشسته‌ایم که کار مردم را تسهیل کنیم؛ اگر می‌شود کار مردم را امروز انجام دهیم به فردا موکول نکنیم زیرا فردا کار خودش را دارد.

استاندار فارس شهر کازرون را یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی کشور دانست و با اشاره به این که وظیفه دینی و ملی ما این است که در شهرهای کهن‌مان تا جایی که مقدور است رونق ایجاد کنیم، ادامه داد: ما باید این شهرها را حفظ کنیم؛ این شهرها به جوانان و فرزندان ما می‌گوید که هویت شما چند هزار ساله است.

افشانی هم‌چنین به بازدیدهای انجام شده از طرح‌های عمرانی شهرستان کازرون اشاره و اضافه کرد: در پروژه بزرگراه شیراز بوشهر و شیراز اهواز، قول مساعد برای پایان حفاری تونل محرم تا خرداد 96 داده شده است.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم تقویت صنعت گردشگری در شهرستان کازرون و استفاده از جذابیت‌های گردشگری این شهرستان در مسیر رونق اقتصادی، تاکید کرد که گردشگری یکی از محورهایی است که در زمانی که خشکسالی فشار می‌آورد، باید تقویت شود.

افشانی در عین‌حال گفت:‌ این به معنای کنار گذاشتن کشاورزی به عنوان اولویت این شهرستان نیست؛ چرا که پایه اقتصادی کازرون بر کشاورزی بوده و در آینده هم خواهد بود؛ اما باید روش‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha