• شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95110201081
  • خبرنگار : 71424

سرقفلی واحدها به مردم واگذار شده بود

سعیدی‌کیا: پلاسکوی جدید را دوساله می‌سازیم

سعیدی‌کیا: پلاسکوی جدید را دوساله می‌سازیم

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این ساختمان قبل از انقلاب ساخته شده و سرقفلی همه واحدهای آن به مردم واگذار شده بود عنوان کرد: بنابراین ما هیچ چیزی در اختیار نداشتیم جز اصل مالکیت ساختمان. البته ما هم مسئولیتی داریم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنیم.

به گزارش ایسنا، سعیدی‌کیا که به همراه وزیر کشور در منطقه پلاسکو حضور یافته بود، ضمن عرض تسلیت به همه خانواده‌های داغدار، مردم، کسانی که کسب و کار داشتند و آتش‌نشانانی که با این کار و فداکاری بزرگ نام خودشان و خدمت رسانی به این شکل را پرآوازه کردند، گفت: به فرموده رهبری این روزها مسئله اصلی نجات جان کسانی هست که زیر آوار مانده اند.

وی افزود: دستگاههای مختلفی در این جمع کردن و ساماندهی حادثه مسئولیت دارند.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این ساختمان قبل از انقلاب ساخته شده و سرقفلی همه واحدهای آن به مردم واگذار شده بود، عنوان کرد: بنابراین ما هیچ چیزی در اختیار نداشتیم جز اصل مالکیت ساختمان.

سعیدی کیا افزود: پس از جمع شدن حادثه، کارگروه‌ها و کمیته‌هایی تشکیل می شود و به مباحث رسیدگی و مسئولیت هر نهادی را مشخص می کنند.

وی با بیان اینکه امروز می‌خواهم خطاب به کسانی که اینجا کسب و کار داشتند اعلام کنم که این ساختمان را با کیفیت بسیار خوب و منطبق با مشخصات خوب ظرف دوسال خواهیم ساخت، گفت: پس از آن این واحدها را طبق ضوابطی به ذینفعان واگذار خواهیم کرد.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در پایان گفت: انتقادهایی وارد بود که چرا دیر سر زدم و باید بگویم که وجودم اینجا خیلی ضروری نبود ولی امروز برنامه ریزی و کارهایی در این باره انجام دادیم و اینجا اعلام کردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۰۱

بزارید اونایی که ساختید تموم شه ، بعد قول بدید .

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۰۲

بنیاد مستضعفین مالک پلاسکوباید کلیه خسارت کسبه و...رو بپردازد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۲۲

اصل کاری شمایید که بابد پاسخگو باشید این کارو باید قبل تلفات و بازی با جون مردم میکردید

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۲۵

شما قادر به حفظ و نگهداری سرمایه ای که به رایگان در اختیار شما گرفت نبودید. ۲ ساله بهتر بسازید؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۴۹

آقای مهندس، رییس بنیاد مستضعفین عزیز ظلم ظلمه بالاخره گریبان تک تک ما رو میگیره.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۵۳

آقای سعیدی کیا نمی شد به جای ساخت دوساله یه مقدار تجهیزات آتش نشانی داخل ساختمان کار میگذاشتید؟ ارزش جون این آدما چی؟ دو ساله میتونید پلاسکو بسازید ولی ده ساله یه سیستم آتش نشانی نتونستید کار بگذارید!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۵:۵۵

چه خوب است نام ساختمان هم به 125 تغییر یابد با ایستگاه مجهزی از آتش نشانی

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۶:۰۶

کاش در این 37 سال یک تعمیر ساده انجام داده بودین تا امروز نیاز نباشد 2 ساله انرا بسازید

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۶:۳۲

جناب سعيدي كيا رياست بنياد ساختمان پلاسكو : ١-معلوم نيست ازابتدا نياز بود كه ساخته شود؟ ٢-نكهداري ان خود اشتباهات زيادى دارد نبود إمكانات اميني چون. صدها ساختمان بلندمرتبه ديگر تهران. ٣-حالا جناب عالي بدون كار كارشناسي اعلام ميكنيد دو ساله أنر ميسازيد. چرا ؟ناروشن نشه برسي ها كارشناسي در باره اين نوع بِنَا ها به گمان من درست نيست ساخته اين بِنَا چون گذشته عجله نكنيد!عجله رافع مسئوليت ها نيست!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۶:۴۶

طبق قانون مزخرف پهلوی سرقفلی یعنی همه کاره. البه قانون اصلاح شد سال 76. ولی اونایی که صاحب ملک هستند و با مستاجر سرقفل طرف میفهمن چی میگم. عملا صاحب ملک محسوب میشن و صاحب زمین هیچ حقی نداره در ساختمان تا وقتی که سرقفل عشقش بکشه.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۵ ۰۰:۲۹

آهان پس همش تقصیر پهلویه! کی دست برمیدارین از این فرافکنی های بی معنی...؟ آیا قضاوت تاریخ رو نمی بینین؟؟

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۷:۵۰

استعفا استعفا

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۱۸:۳۹

... بنابراین ما هیچ چیزی در اختیار نداشتیم جز اصل مالکیت ساختمان. البته ما هم مسئولیتی داریم و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنیم !

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۲۱:۲۹

شما نساز جوابگوی خون بچه مردم باش فعلا

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۲ ۲۲:۲۸

تو رو خدا دیگه برج نسازید سرقفلی ها رو بخرید و تولیدی ها پلاسکو را تجمیع کنید تا شرکت های بزرگ تولیدی در شهرک های صنعتی تشکیل بدهند تا بتوانند با ترکیه و بنگلادش وارد رقابت بشوند حادثه پلاسکو با تمام تلخی هاش بهترین فرصت هست تا صنعت پوشاک ایران بازسازی و نوسازی آماده رقابت بشه

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۰۱:۴۱

شما ٥٤ سال ديكه هم پلاسكو نخواهيد ساخت شما پلاسكو را باز سازي نكرديد ميخواهيد بسازيد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۰۹:۲۰

حرف بسیار منطقی و خوبی است، به نظر من هم آنجا یه بوستان به نام آتش نشان ها ایجاد بشه ... اینقدر سوله های خالی در مراکز صنعتی اطراف تهران هست که میشه از اونها استفاده کرد .. قبلا خیلی نقدها به صنعت پوشاک داشتیم .. اینجا هم که در دست یه نهاد غیر انتفاعی است.. به خاطر مردم هم شده و آلودگی کمتر در مرکز شهر ، ساخت و ساز تجاری نسازیم

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۰۹:۰۶

همیشه پای یک احمدی نژادی در میان است!!!!!!

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۳ ۰۹:۱۳

اشتباهی را دوباره تکرار میکنیم، از لحاظ شهرسازی و اصول طراحی شهری در همان زمان ساخت اشتباه بوده است، وقتی که انتقادهای زیادی در دهه 60و 70 میلادی قرن گذشته به این ساخت و سازها بود، ما آنرا تقلید کردیم و باز مسوولی بازنشسته همان رو تکرار میکنند. چرا از تاریخ درس نمیگیریم ابعاد اجتماعی آن را دیگر در این جا نمیگنجد

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۰:۱۷

اگر الان مثلا مالکیت ساختمان پلاسکو بر عهده وزارت مسکن بود الان نمایندگان مجلس و رسانه های عمومی مانند تلویزیون دماغ از روزگار وزیر مسکن در می آوردند ولی چون بنیاد مستضعفان یک نهاد خارج از دولت هست هیچ کس بهش فشاری وارد نمی کند که جواب این همه خون و این همه شغلی که از دست رفته را بدهد.

avatar
۱۳۹۵-۱۱-۰۴ ۱۹:۳۲

چرا وزیر کار بابت تعطیل نکردن پلاسکو معذرت خواهی نمیکند؟؟؟؟