• شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 95110201182
  • منبع : نمایندگی فارس

احتمال بروز فاجعه در بازار وکیل شیراز

احتمال بروز فاجعه در بازار وکیل شیراز

ایسنا/فارس نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است که بازار وکیل در این شهر هم‌اینک ایمن نبوده و در صورت بروز حوادثی نظیر آتش‌سوزی، امکان رقم خوردن فاجعه‌ای نظیر آنچه در ساختمان پلاسکو حادث شد، در این بازار و مجموعه‌های اطراف آن وجود دارد.

به‌گزارش ایسنا، محمودرضا طالبان شنبه 2 بهمن در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حادثه ساختمان پلاسکو و بیان تسلیت به واسطه شهادت قهرمانان آتش‌نشانی تهران، وقوع حادثه آتش‌سوزی در آن مجموعه و تبدیل آن به یک فاجعه را هشداری جدی به تمام مدیران شهری در کلان‌شهرهای مختلف، به‌ویژه شیراز دانست.

وی گفت: حادثه ساختمان پلاسکو، ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها، بی‌توجهی به رعایت مسائل ایمنی و استانداردهای مطرح در این زمینه است.

طالبان تاکید کرد: این بی‌توجهی از سوی مالکان مجتمع، بهره‌برداران، مستاجران، حتی مراجعه کنندگان و از همه مهمتر ناظران و متولیان امر در حوزه نظارت و مدیریت شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید دارد که بی‌توجهی به مسائل ایمنی، در تمام سازه‌ها، یک موضوع مهم و متاسفانه در تمام بخش‌ها مشهود است، گفت: باید بدانیم که حادثه خبر نمی‌کند و یکی از مسئولیت‌های سازمان‌ها و نهادها، توجه به نکات پیشگیرانه از حوادث است.

طالبان با بیان اینکه ساختمان پلاسکو مانند یک بمب ساعتی در مرکز تهران بود که بلاخره منفجر شد، گفت: در بسیاری از کلانشهرها، خصوصا شیراز چنین اماکنی و نقاطی را داریم که هرآن می‌تواند فاجعه‌ای به بار آورد.

او، بازار وکیل و تمام بازارها و انشعاب‌های این مجموعه را، یکی از نقاط غیرایمن در شیراز دانست و تاکید کرد: اگرچه به لحاظ شکلی، بازار وکیل با ساختمان پلاسکو قابل قیاس نیست اما به لحاظ انباشتگی مواد قابل اشتعال و نوع فعالیت‌های این بازار و خصوصیت‌های فیزیکی، اگر حریقی در این منطقه حادث شود، قطعا به سرعت مجموعه‌ای گسترده را در بر می‌گیرد و احتمال وقوع فاجعه‌ای را به‌دنبال خواهد داشت.

طالبان تصریح کرد: به نظر می‌رسد مجموعه‌های شهرداری، شورا، آتش‌نشانی، میراث فرهنگی و تمام نهادها و سازمان‌های مرتبط باید فکری جدی و اساسی برای ارتقای ایمنی و لحاظ کردن استانداردهای ایمنی را برای بازار وکیل، داشته باشند.

او خواستار تخصیص اعتبارات لازم از سوی نهادهای ذیربط به بحث ایمن‌سازی بازار شد و گفت: این موضوع تا حدود زیادی به مالکان و بهره‌برداران از اماکن تجاری در بازار وکیل هم بستگی دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شیراز تاکید کرد: یکی از ابعاد بازار وکیل که نباید از نظر دور بماند، بحث تاریخی و فاخر بودن این بنا است که بر اهمیت حفظ و نگهداری مناسب آن می‌افزاید.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha