• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95110301424
  • خبرنگار : 71542

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر مطرح کرد

فعالیت شبانه‌روزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حادثه پلاسکو

فعالیت شبانه‌روزی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در حادثه پلاسکو

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر اقدامات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در حادثه پلاسکو را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، وحید رحمتی با حضور در یک برنامه تلویزیونی ضمن تسلیت شهادت آتش‌نشانان در جریان حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو اظهار کرد: سخنگو بحثی مهم از سیستم مدیریت بحران است. سانحه پلاسکو در ابتدا به شکل آتش‌سوزی اتفاق افتاده و سپس تبدیل به بحران شد. در این شرایط بود که همه دستگاه‌ها ورود کرده و تجهیزات خود را برای انجام عملیات آوردند.

وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی برای اطفای بلندترین ساختمان‌ها در تهران تجهیزات دارد، گفت: بعد از آمدن استاندار تهران به محل حادثه و تشکیل ستاد بحران، سخنگوی ستاد مدیریت بحران در حادثه ساختمان پلاسکو مشخص شد و دستگاه‌ها نسبت به انجام عملیات ورود کرده و تجهیزات سنگین و پیشرفته خود را وارد کار کردند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه سانحه پلاسکو سانحه بسیار ناگواری بود، گفت: آقای ملکی به عنوان فردی که متخصص حوزه آتش‌نشانی و اطفای حریق بود، به عنوان سخنگوی ستاد مدیریت بحران آتش سوزی پلاسکو انتخاب شد. آنچه در مورد ایشان مهم است این است که تزریق روحیه امید به مردم از دقایق اولیه توسط ایشان صورت گرفت، حتی بعد از پیدا شدن پیکر دو تن از آتش‌نشانان از زیر آوار این روحیه توسط ایشان حفظ شد.

رحمتی با بیان اینکه در شرایط حاضر، رسانه ملی توانست با پوشش خوب اخبار حادثه پلاسکو مخاطب خود را حفظ کند، اظهار کرد: رسانه ملی در این زمینه موفق عمل کرد و نشان داد که می‌تواند به عنوان بخش قابل اتکا از حاکمیت فعالیت کند. حتی برخی به پخش زنده عملیات انتقاد دارند، اما ما با این کار سعی داریم امید خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر یک بار دیگر روابط‌عمومی‌ها جان گرفته‌اند، گفت: آقای ملکی بیشتر از مسوولان رده بالا توانست تزریق آرامش به جامعه را در جریان حادثه پلاسکو حفظ کند، که عملکرد ایشان قابل تقدیر است. جمعیت هلال‌احمر تصمیم گرفت به مصوبه ستاد مدیریت بحران پلاسکو مبنی بر اینکه سخنگوی آتش‌نشانی، سخنگوی مدیریت بحران باشد، احترام بگذارد و در مورد واقعه هیچ اظهار نظری نکند که همین موضوع مورد انتقاد برخی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا هیچ سازمانی مثل هلال‌احمر وجود ندارد که همه نیروهای آن داوطلبانه، بی‌مزد و بی‌بهانه فعالیت کنند، گفت: افرادی از 5 سال تا 29 سال عضو سازمان جوانان بوده و داوطلب هلال‌احمر محسوب می‌شوند. کار ما کار داوطلبانه است و دنبال هیاهو نبوده‌ایم. برای همین همواره از آنتن به دور هستیم، ولی آنچه واضح است این است که نیروهای هلال‌احمر در طول عملیات پلاسکو به طور شبانه‌روزی فعالیت کرده و برای نجات جان افراد و خارج کردن شهدا تلاش کردند. حتی با وجود خطرناک بودن عملیات، نیروهای هلال‌احمر برای دستیابی به محبوسین وارد تونل‌های خطرناک می‌شدند که این اقدام آنها حتی با واکنش شهردار تهران مواجه شد و خواستار شدند که قبل از امدادگران، سگ‌های جستجو وارد تونل‌ها شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha