• یکشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 95110301600
  • منبع : نمایندگی قم

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم:

اصناف قم حاضر به همکاری با آتش نشانی نیستند

اصناف قم حاضر به همکاری با آتش نشانی نیستند

ایسنا/قم مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم گفت: در قم عمده ترین مشکلات مربوط به اصناف است و آنان به واسطه بار مالی که برای آنها دارد حاضر به همکاری نیستند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس جعفری در جلسه شورای اسلامی شهر قم با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو افزود: با توجه به اینکه 40 درصد آتش سوزی ها و حوادث مربوط به اصناف است باید در زمینه ایمنی و پیشگیری از حوادث در اصناف در چارچوب قوانین وارد شد.

 وی ادامه داد: این میزان آمار بالایی است چرا که وجود انبارهای گران بها و فعالیت افراد در محیط های کوچک آمار تلفات و میزان خسارت را بیشتر و گسترده تر می‌کند.

وی اظهار کرد: در طول سال از این دست حوادث تلخ به طور بیشمار اتفاق می افتد و تعدادی از همکاران در آتش نشانی کشور شهید و یا مصدوم می شوند اما از آن جایی که حادثه پلاسکو بسیار گسترده بود بازتاب گسترده تری نیز در جامعه داشت. امید است با رعایت نکات ایمنی از این دست حوادث کمتر اتفاق بیافتد و شاهد باشیم که ایمنی در بسیاری از نقاط مانع از مصدومیت و تلفات شده است.

جعفری بیان کرد: همان گونه که به یاد داریم در اتفاقی که سال گذشته در خیابان امامزاده ابراهیم در قم افتاد متاسفانه چند تن از همشهریان را از بین برد که در این خصوص باید اقدامات پیشگیرانه صورت بگیرد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم با بیان اینکه سازمان آتش نشانی بر حسب وظایف ذاتی خود بحث پیشگیری را در اولویت کار خود قرار داده است، افزود:  در تلاش هستیم تا موضوع اصناف را با توجه به قوانین متعددی که وجود دارد بیش از گذشته در جهت ایمنی سازی سوق دهیم.

وی  اظهار کرد: بند 14 ماده 55 به صراحت وظایف ذاتی و قانونی آتش نشانان را مشخص کرده است. رعایت مقررات ملی در بسیاری از شهرهای دیگر عملیاتی شده اما در قم هنوز نتوانستیم همه را قانع کنیم. از طرفی وضعیت ایمنی شهرک های صنعتی اطراف قم یکی از دغدغه های جدی است چرا که اقدامات عملیاتی خارج از شهر با توجه به موارد قانونی که وجود دارد ما را در ارائه خدمات با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

جعفری اظهار کرد: ما برای حضور در این مناطق با استرس زیادی روبرو هستیم و اگر اتفاقی برای همکاران رخ دهد کسی پاسخگو نخواهد بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم در مورد حادثه آتش سوزی شهرک شکوهیه در هفته گذشته بیان کرد: در حادثه آتش سوزی شکوهیه 4 نفر از همکاران به صورت گسترده دچار سانحه شدند در حالی که در این محدوده وظیفه آتش نشانی نیست چرا باید به جایی خدمت برسانیم که در حیطه خدماتی ما نیست.

وی گفت:در حادثه اخیر شکوهیه برخی از مخارج حدود 500 میلیون تومان هزینه به آتش نشانی وارد شد در حالی که هیچ عوارضی به ما پرداخت نمی شود از طرفی ایمنی آن ها زیر نظر ما نیست باید لایحه ای تقدیم شود تا ایمنی شهرک های صنعتی تامین شود. اگر جایی از حاشیه شهر اتفاقی افتاد جدا از مسائل قانونی، وجدان به ما اجازه نمی دهد که به آن جا خدمت رسانی نکنیم امیدی است این خدمات و ایمنی این مناطق در چارچوب قانون قرار بگیرد.

جعفری تصریح کرد: ما در حادثه شکوهیه دیدم که لوله کشی دو طرفه خود را از زیر خیابان رد کرده اند که کاری بسیار خطرناک است و باید پاسخگو باشند چرا باید جان مردم و آتش نشانان به خطر بیفتد.

وی تصریح کرد: شهرکهای صنعتی و صنعت و معدن موضوع ایمنی را به آتش نشانی بسپارند. کسی دیگری نیست که مسئولیتی بپذیرد. چند ماه قبل هم در حادثه ای دیگر همکاران دچار سوختگی شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قم عنوان کرد: ما نیروهای آتش نشانی زیادی را در مقطع کارشناسی به کار گرفتیم که یک ظرفیت خوبی در پیشگیری هستند و باید پیگیری شود تا به شکل قانونی وارد آموزش اصناف شویم تا ایمنی آن ها زیر نظر آتش نشانی تامین شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha