• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 95110805352
  • خبرنگار : 71186

طبق قانون

حداکثر زمان رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان خودرو چند روز است؟

حداکثر زمان رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان خودرو چند روز است؟

براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، تمام عرضه‌کنندگان خودرو موظفند ظرف مدت حداکثر ۲۰ روز به شکایت مصرف‌کنندگان از فرایند فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا، مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش این محصولات ناراضی هستند.

نارضایتی مصرف‌کنندگان در حوزه فروش خودروهای داخلی بیشتر معطوف به پایین بودن کیفیت این محصولات و در حوزه فروش خودروهای وارداتی نیز مربوط به گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای فروخته شده است.

همچنین در حوزه خدمات پس از فروش نیز مصرف‌کنندگان از نقایصی چون کمبود قطعات، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و اخذ هزینه‌های بالا، ناراضی هستند.

نارضایتی مصرف‌کنندگان از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مدنظر قرار گرفته به‌گونه‌ای که این شرکت‌ها موظف شده‌اند ظرف حداکثر بیست روز به شکایت مصرف‌کنندگان رسیدگی کنند.

در این زمینه در ماده ۱۱ این قانون آمده است:" عرضه‌کنندگان خودرو موظفند نسبت به ایجاد نظام رسیدگی به شکایات مشتریان و تعیین تکلیف موضوع با رعایت ضوابط قانونی ظرف بیست روز، اقدام کنند".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اوایل سال جاری از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha