• شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۹:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95110906200
  • منبع : نمایندگی زنجان

لزوم توجه به نقش معادن در توسعه اقتصادی

ایسنا/زنجان رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: معادن در هر شرایط اقتصادی می‌توانند در توسعه اقتصادی نقش موثری داشته باشند و باید به این نقش آنان توجه جدی داشت.

مهدی حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: امور غیر حاکمیتی در حوزه معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت به سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان واگذار شده و این کارها در راستای خصوصی سازی و کوچک کردن بدنه دولت‌ها است.

این مسئول ادمه داد: معادن استان زنجان در مناطق دور افتاده واقع شده و نزدیک شهر نیست و علاوه‌بر مشکل دور بودن این معادن مشکل دیگر این است که اکثر معادن استان کوچک مقیاس بوده و فقط معدن بزرگ سرب و روی انگوران در استان است که مقیاس بالایی دارد.

وی با اشاره به نقش موثر معادن در توسعه اقتصادی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که  معادن نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند و باید در راستای حل مشکلات صاحبان معادن و معدنکاران اقدامات اساسی انجام داد و قوانین جدیدی با توجه به شرایط جدید و وضعیت معادن در راستای بهبود وضعیت معدن‌ها تصویب و اجرایی کرد و یکی از بزرگ‌ترین مشکل بهره‌برداران در حوزه فعالیت خود، وجود معارضان محلی و روستایی است که با فرهنگ‌سازی حل می‌شود.

حمیدی یادآور شد: باید فرهنگ‌سازی کافی در زمینه فعالیت معدن به ویژه در بین روستاییان انجام شود و در صورت حمایت ارگان‌های ذی‌صلاح واحد فرآوری در کنار معدن ایجاد شده و با این اقدام هزینه‌ها هم کاهش می‌یابد و ارزش افزوده بیشتری نصیب استان و معدنکاران زنجانی می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان تصریح کرد:  معدنکاری یکی از سخت‌ترین مشاغل در همه دنیا است و این سختی که در کار آنها است را با اجرای صحیح قوانین توسط مسئولان ذی‌ربط و تصویب قوانین صحیح و کارآمد، کاهش داد تا قوانین نیز مانع و سختی برای کار معدن نباشند.

وی در رابطه با استفاده از دستگاه‌های به روز و تکنولوژی جدید، اظهار کرد: استفاده از دستگاه‌های به روز و تکنولوژی جدید قیمت تمام شده استخراج مواد معدنی را کاهش می‌دهد و  یکی از رسالت‌های نظام مهندسی ارائه آموزش‌های به‌روز و تکنولوژی‌های جدید است که در این زمینه اقدامات زیادی در استان صورت گرفته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha