• یکشنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95111006422
  • منبع : بنیاد ملی نخبگان

به‌همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد

مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی برای دانش‌آموزان تحت‌پوشش بهزیستی

مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی برای دانش‌آموزان تحت‌پوشش بهزیستی

مرحله دوم مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی برای دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی به‌همت بنیاد نخبگان استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پس از برگزاری مراحل اول مدرسه پاییزه خلاقیت و ایده‌پردازی دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان فارس در آبان‌ماه امسال، نفرات برگزیده مرحله اول در مرحله دوم برنامه در شیراز شرکت کردند.

در این مرحله، دانش‌آموزان با شرکت در کارگاه‌های آموزشی با عناوین انضباط شخصی، نگرش ادبی، تفکر دینی و معرفت‌شناسی، مستندسازی علمی و روش پژوهش، آموزش‌های خود را در مرحله اول تکمیل کردند.

در روز اول این مدرسه، نشستی با هدف الگوسازی از استعدادهای‌برتر برای دانش‌آموزان برگزار شد و مخترعان و کارآفرینان استان تجربیات، شکست‌ها و موفقیت‌های خود را بیان و نکاتی را برای تسهیل مسیر تحصیلی دانش‌آموزان مطرح کردند.

بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد ملی استان فارس و رصدخانه آستان مقدس سید علاءالدین‌حسین (ع) با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مراکز علمی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های مدرسه سه‌روزه خلاقیت و ایده‌پردازی بود.

در این بازدیدها دانش‌آموزان با اهداف و فعالیت‌های کتابخانه ملی و بخش‌های مختلف آن آشنا شدند. همچنین در بازدید از رصدخانه سید علاء‌الدین‌حسین (ع) دانش‌آموزان از افلاک‌نما، تلسکوپ‌ها و دیگر دستگاه‌های مجموعه بازدید و سوالات خود را درباره کارکرد و اهمیت آنها در حضور کارشناسان مطرح کردند.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، در پایان مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی و برای تداوم ارتباط دانش‌آموزان با بنیاد نخبگان استان فارس و همچنین رصد بهتر استعداد دانش‌آموزان، چهار پروژه ازجمله انجام تدوین، پروپوزال علمی، تحلیل ادبی، نگارش داستان کوتاه و مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان طراحی شد تا با اجرا توسط آنان و ارزیابی آثار ارسالی، مرحله سوم مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی برای برگزیدگان اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha