• سه‌شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 95111208505
  • منبع : کارگروه ساماندهی مد و لباس

دو خبر از جشنواره مد و لباس فجر

دو خبر از جشنواره مد و لباس فجر

مشاور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از اهمیت بخش تصویرگری در ششمین جشنواره مد و لباس فجر سخن گفت و افزود: علاقه‌مندان تا ۲۰ بهمن‌ماه فرصت دارند، نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه اقدام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس، سیدعلی کاشفی خوانساری با بیان این‌که این هنر می‌تواند خدمات زیادی به بحث عفاف و حجاب و طراحی لباس داشته باشد، گفت: استفاده صحیح از مد و لباس، توجه به طرح‌های بومی و ترویج فرهنگی اسلامی می‌تواند از نتایج توجه به این بخش باشد.

وی ادامه داد: از سومین دوره جشنواره فجر، این بخش به این رویداد هنری افزوده شد و با استقبال و همکاری خوبی که یا ناشران، تصویرگران و نشریات کودک و نوجوان برقرار شد، آثار بسیار ارزشمندی را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

 کاشفی اظهار کرد: در ششمین دوره از این جشنواره به‌دلیل درخواست‌های زیادی که از سوی تصویرگران برای تمدید مهلت آثار شده بود، این زمان تا ۲۰ بهمن تمدید شد تا آثار خود را با موضوع کتاب کودک و نوجوان به جشنواره ارسال کنند.

او افزود: آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه برای مخاطبان عرضه می‌شود و در مراسم اختتامیه بخش فرهنگی و هنری نیز از آثار برگزیده نهایی تجلیل می‌شوند.

چه استان‌هایی همزمان با تهران جشنواره مد و لباس فجر را برگزار می‌کنند؟

اصغر زیلایی، دبیر کمیته بخش استانی ششمین جشنواره مد و لباس فجر، گفت: حضور فعال طراحان و هنرمندان سراسر کشور در جشنواره‌های استانی مانعی برای شرکت در ششمین جشنواره مد و لباس فجر نیست.

وی ادامه داد: با اعلام فراخوان جشنواره مد و لباس ۱۵ استان برای برگزاری همزمان جشنواره استانی با جشنواره مد و لباس در تهران اعلام آمادگی کردند که با همه این استان‌ها تفاهم‌نامه‌های مدون منعقد کرده‌ایم.

زیلایی با بیان این‌که این جشنواره‌ها آغاز شده است، اظهار کرد: اختتامیه دومین جشنواره مد و لباس کرمانشاه چند روز پیش برگزار شد و جشنواره قزوین نیز برای نخستین‌بار به‌زودی برگزار می‌شود.

دبیر کمیته بخش استانی ششمین جشنواره مد و لباس فجر بیان کرد: استان‌های بوشهر، مرکزی سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، البرز، گلستان خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و ایلام جزو استان‌هایی‌ هستند که در نیمه اول و دوم اسفندماه امسال نسبت به برگزاری جشنواره‌های استانی اقدام می‌کنند.

ششمین جشنواره مد و لباس فجر اسفندماه هم‌زمان با تهران در ۱۵ استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha