• پنجشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95111409707
  • خبرنگار : 71475

در صورت شکست مخالفان؛

بوگدانف: سازمان ملل و گروه حمایت از سوریه احتمالا هیئت مخالفان در ژنو را تعیین کنند

بوگدانف: سازمان ملل و گروه حمایت از سوریه احتمالا هیئت مخالفان در ژنو را تعیین کنند

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، در صورتی که مخالفان سوریه نتوانند هیئت یکپارچه‌ای را برای شرکت در مذاکرات ژنو تشکیل بدهند سازمان ملل با همکاری گروه حمایت از سوریه ساختار این هیئت را تشکیل خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی روسیه، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در صورتی که مخالفان از تشکیل هیئتی یکپارچه برای مذاکرات ژنو بازمانند سازمان ملل می‌تواند با همکاری گروه حمایت از سوریه که شامل کشورهای عربی،‌ ایران، ترکیه و اعضای دائم شورای امنیت می‌شود، ساختار این هیئت را هماهنگ کند.

بوگدانف عنوان داشت: برگزاری مذاکرات آستانه موفقیت بزرگی به شمار می‌رود چراکه گروه‌های مخالف مسلح در این گفت‌وگو شرکت داده شدند.

وی گفت: مذاکرات ژنو بر روند سیاسی متمرکز خواهد بود به طوری که در جریان آن گروه‌های شرکت کننده درخصوص راه‌حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی، مساله پناهندگان، احیای اقتصاد سوریه، مبارزه با تروریسم، اصلاح قانون اساسی و انتخابات آینده گفت‌وگو خواهند کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ما می‌خواهیم استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه را در آغاز این عملیات کمک کنیم تا نمایندگی گسترده‌ای از مخالفان حضور داشته باشند.

وی درخصوص قانون اساسی جدید سوریه گفت: مسکو امیدوار است که در جریان مذاکرات ژنو درخصوص پیش‌نویس ارائه شده از سوی روسیه برای قانون اساسی جدید سوریه گفت‌وگو شود.

بوگدانف گفت: تلاش برای نگارش قانون اساسی جدید مستلزم شرکت دادن کارشناسان قانون اساسی است.

وی خاطر نشان کرد:  کارشناسان روس در این زمینه پیشنهاداتی را ارائه و در عین حال با بسیاری از کارشناسان عرب همکاری کردند.

مسکو در جریان نشست آستانه پیش‌نویس قانون اساسی جدید سوریه را که با مشارکت کارشناسان عرب تدوین شده بود، به دی‌میستورا تحویل داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha