• شنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 95111611021
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

خانه پرستار در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

خانه پرستار در چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری از اختصاص 50 میلیون تومان از اعتبارات استانی برای ایجاد خانه پرستار در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی دشتکی  16 بهمن‌ماه در آیین تجلیل از پرستاران نمونه چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار با اشاره به احداث خانه پرستار در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: برای احداث خانه پرستار، 50 میلیون تومان از اعتبارات استانی، 25 میلیون تومان از تسهیلات بانکی و 25 میلیون تومان نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمل یک پرستار کمتر از پزشک ماهر نیست زیرا آرامش پرستار به بیمار از درمان آن ارزشمندتر است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر مشکلات بسیاری از جمله خالی‌شدن خزانه دامن‌گیر کشور بود ولی با همکاری مساعدت دولت و نظام تمامی این مشکلات رفع شد.

استاندار خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از گذشت سال‌ها بیمارستان مالخلیفه و کوهرنگ راه‌اندازی شد و مشکلات بیمارستان بروجن رفع شد. مسئله دیون تأمین اجتماعی و بیمه سلامت، مشکل عمده طرح نظام تحول سلامت است.

استاندار با اشاره به حدیث بهشت زیر پای مادران است، تصریح کرد: پرستاران نیز به دلیل مراقبت از بیماران لایق بهشت هستند.

به گزارش ایسنا در این آیین از سه کتاب تحلیل شده توسط اعضای دانشگاه علوم پزشکی و پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران رونمایی و از ۴۶ پرستار، کاردان اتاق عمل، کارشناس و کاردان هوشبری، بهیار و کاردان و تکنسین فوریت های پزشکی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان تجلیل شد.

ژیلا مرجانیان، فریبا رستمی، معصومه نیک‌خواه، زهرا طاهری، معصومه رسولی، سهیلا کرمی، فروزان علیدوستی، پریسا رحیمی و علی اکبر صالح زاده به عنوان پرستار نمونه بیمارستان هاجر(س) شهرکرد و معصومه جمشیدی، پروین خیبری، مینا ابراهیمی، مریم قاسمی، لیلا موسویان، شهناز خواجعلی، فرزانه مختاری، صفیه صادقی، سوسن بزرگ‌نیا و رضا شریعتی از مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله کاشانی تجلیل شد.

از بیمارستان شهداء لردگان لیلا صفیان و دینا بابااحمدی، مینا شفیعی، رضا محمودی و روح‌الله بهرامی و از بیمارستان ولیعصر(عج) بروجن زهره رفیعیان، فاطمه حاتمی، مریم فیاضی، ماریا مردانی و زمزم دهنوی تجلیل شدند.

از بیمارستان سیدالشهداء فارسان نیز یوسف محمودی، آسیه مولوی، الهام غفاری، مستانه شیروانی و از بیمارستان امام جواد (ع) ناغان آمنه داراب پورو از مرکز روانپزشکی سینا کورش ابراهیمی و مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی حسین صیدی و محمد صالح روحانی به عنوان پرسنل نمونه معرفی شده‌اند.

اعظم صالحی زانیانی، عطاءالله رئیسی، سعادت پرتو، مدینه رستمی، طوبی نوروزی و افشین امامی فرشته شارقی بروجنی و بهناز بویر حسنی نیز از شبکه‌های بهداشت و درمان کوهرنگ، اردل، کیار، شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان از دیگر پرسنل نمونه و تجلیل شده در این مراسم بودند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha