• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 95111711842
  • منبع : نمایندگی مازندران

آمار وحشتناک مزاحم تلفنی‌های اورژانس مازندران

آمار وحشتناک مزاحم تلفنی‌های اورژانس مازندران

ایسنا/مازندران رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی مازندران گفت: 60 درصد تماس ها با اورژانس مازندران مزاحمت تلفنی است.

به گزارش ایسنا، یحیی صالح طبری در آیین افتتاح ساختمان پایگاه اورژانس 115چالوس با بیان اینکه مرکز اورژانس 115در دورترین نقاط استان به ارائه خدمات می‌پردازد، اظهار کرد: برخی از پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری مازندران در برخی شهرها از جمله کلاردشت، چالوس و مرزن آباد وضعیت مناسبی به لحاظ ساختمان ندارد و تنها به یک کانکس محدود می شود که نیازمند تعویض و ساماندهی است.

وی با بیان اینکه نیروهای پایگاه اوژانس و فوریت‌های پزشکی از کمترین زمان و با دقت بالا به ارائه خدمات به هم میهنان می‌پردازند، تصریح کرد: نیروهای اورژانس 115 در شرایط بسیار سخت خدمت ارائه می کنند در حالی که برخی دستگاه های آمبولانس ما آنچنان پیشرفته و مجهز نیست و باید تغییر یابد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی مازندران تصریح کرد: یک پایگاه هوایی در آمل فعالیت دارد در حالی که هر پرواز از این پایگاه هزینه های زیادی در بردارد.

صالح طبری با اشاره به اینکه در زمان قفل شدن ترافیک در چالوس اگر اتوبوس آمبولانس باشد جوابگو نیست، بیان کرد: آنچه در این وضعیت بهتر می تواند کمک کند موتور مجهز به تجهیزات اورژانس است.

وی، یکی از اولویت‌های اصلی چالوس را تعویض و ساماندهی سه پایگاه اورژانس که به صورت کانکس است عنوان کرد و گفت: نیمی از هزینه را دانشگاه علوم پزشکی تقبل می‌کند و نیمی دیگر را نیز شهرستان تامین کند.

این مسئول از اختصاص یک دستگاه آمبولانس مجهز کمک‌دار به شهرستان چالوس طی روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: هزینه این دستگاه یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.

صالح طبری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 83 پایگاه اورژانس 115 در استان فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 51 پایگاه جاده‌ای، 31 پایگاه شهری و یک پایگاه هوایی است. به طور متوسط به هفته ای 60 هزار تلفن پاسخ داده می‌شود که متاسفانه 60 درصد این تعداد مزاحم تلفن هستند که آمار وحشتناکی است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: از مجموع 160 دستگاه آمبولانس استان 20 دستگاه کمک‌دار است و ظرف یک ماه و نیم گذشته نیز 22 دستگاه آمبولانس موبایل آی سی یودار که دارای پیشرفته ترین سیستم است به ناوگان آمبولانس استان اضافه شد.

صالح طبری با تاکید بر تعویض و جایگزینی دستگاه های جدید با قدیم گفت: برخی از آمبولانس ها مربوط به سال 82 است در حالی که عمر مفید آمبولانس حدود 10سال است.

وی افزود: تا عید نوروز 96 تعداد 12 دستگاه آمبولانس جدید به مجموعه آمبولانس استان جهت ارائه خدمات بهتر اضافه می شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha