• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 95111812165
  • منبع : نمایندگی کرمان

یک عضو شورای شهر خطاب به مسئولین:

با کلنگ به جان هویت مردم کرمان نیفتید

با کلنگ به جان هویت مردم کرمان نیفتید

ایسنا/کرمان عضو شورای شهر کرمان خطاب به مسئولین، اعلام کرد: مسئولین باید به خانه شهر با دید مهربانی بنگرند، خانه شهر فرزند ناخلفی نیست، بلکه خانه شهر فرزند بسیار خلف این شهر است.

"کمال جوانمرد" در گفت و گو با ایسنا در خصوص فرصت بیست روزه معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان به شهرداری به منظور تخریب خانه شهر کرمان گفت: شورای شهر کرمان مخالف تخریب خانه شهر است.

وی با اعتقاد به اینکه این بنا باید ثبت ملی گردد، اظهار کرد: این بنا دارای یک معماری منحصر به فرد است و هویت شهر کرمان است و ما اقداماتی برای احیای بسیاری از بناها و اماکن تاریخی انجام داده‌ایم، چه بسا برخی از آنها در حد عظمت خانه شهر نیستند و اقدام برای تخریب خانه شهر کرمان خارج از عرف است.

جوانمرد، اقدام تخریب خانه شهر را ناجوانمردانه دانست و بیان کرد: نباید با کلنگ ناجوانمردی به جان «خانه شهر» بیفتیم بلکه معتقدیم تلاش ها باید برای ثبت ملی آن باشد نه برای تخریب آن!

وی، خانه شهر را بنای نوستالوژیک، هویت و سرمایه شهر کرمان دانست و عنوان کرد: «خانه شهر» المان شهر کرمان است و با توجه به اینکه همه شهرها برای خود اصالت درست می‌کنند و این خارج از انصاف است، بنایی که نوستالوژیک و ارزش تاریخی دارد را تخریب کنیم.

عضو شورای شهر کرمان خانه شهر را یادگار تاریخ دانست و اذعان کرد:درست نیست خانه ای که دارای نیم قرن سابقه است را با کلنگ ناجوانمردی و نامهربانی تخریبش کنیم.

جوانمرد با اشاره به جلسه شامگاه یکشنبه 17 بهمن ماه شورای شهر در خصوص تصمیم گیری راجع به خانه شهر، اظهار کرد: این جلسه به دلیل اینکه استاندار کرمان، معاون امور عمرانی و فنی استانداری و شهردار کرمان در کرمان نبوده و همچنین اعضای شورای نیز به حد نصاب نرسید ، تشکیل نشده است. ما با صراحت از خانه شهر دفاع می کنیم و دفاع از آن یعنی دفاع از خانه خودمان است. خانه شهر، خانه مردم کرمان است و باید در برابر کلنگ نامهربانی از آن دفاع کنیم.

عضو شورای شهر کرمان با اشاره به اینکه خانه شهر، مجلس پارلمان محلی مردم کرمان است، اعلام کرد: ما قطعا از خانه خود دفاع خواهیم کرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha