• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 95111812381
  • خبرنگار : 71431

جانشین فرمانده ناجا:

مجازات‌ها هیچ ضربه‌ای به بنیان قاچاقچیان نمی‌زند

مجازات‌ها هیچ ضربه‌ای به بنیان قاچاقچیان نمی‌زند

جانشین فرمانده ناجا گفت: یکی از بزرگترین باراندازهای توقف و بازارهای توزیع کالاهای قاچاق در پایتخت است که کیلومترها از مرزهای کشور فاصله دارد، باید تلاش کنیم که از ورود کالاهای قاچاق به داخل مرزها جلوگیری کنیم تا از ورود این اجناس به بازار تهران هم جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز که صبح امروز در ستاد مرکزی ناجا برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: ناجا در راستای برخورد با قاچاق کالا و ارز، قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز را راه اندازی کرده که فعالیت این قرارگاه در سال ۹۶ هم ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به دستاوردها و کشفیات امسال ناجا اظهارکرد: کشفیات ما در این حوزه نسبت به سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در پرونده های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۰۷ درصد افزایش کشف داشته‌ایم، گفت: در پرونده‌های بین 100 تا 500 میلیون تومان هم افزایش 74 درصدی داشته‌ایم. پلیس تمرکز اطلاعاتی خوبی درباره باندها و مبادی ورودی کالای قاچاق دارد و مرزها و مبادی ورودی نیز رصد می‌شود.
به گفته جانشین فرمانده ناجا، تمرکز پلیس بر مرزهای آبی و خاکی است و آمار کشفیات هم نشان می دهد که هدف گذاری پلیس درست بوده است.
مومنی در پاسخ به سوالی درباره تجهیزات استفاده شده در مرزها نیز گفت: با توجه به حجم ورود کالای قاچاق به کشور و به منظور جلوگیری از ورود این کالاها باید از تجهیزات به روز از جمله دستگاه های مجهز استفاده شود که علاوه بر بازرسی های دقیق از ترافیک در مرزها نیز جلوگیری شود .

سردار مومنی ادامه داد: جدا از این فرآیند ورود و خروج کالاها نیز باید به صورت هوشمند در بیاید و از کارهای دستی پرهیز شود چراکه عامل انسانی احتمال خطا دارد و کار را هم زمانبر می‌کند.

جانشین فرمانده ناجا ابراز امیدواری کرد که خلاءهای قانون مبارزه با کالا و ارز برطرف شود.

وی اضافه کرد: خلاء قانونی که داریم این است که مجازات ها هیچ ضربه ای به بنیان قاچاقچیان نمی زند و راههای دور زدن قانون وجود دارد .

مومنی با بیان اینکه تمرکز ما برای جلوگیری از فعالیت باندهای بزرگ در مرزهاست، اظهارکرد: ساماندهی کولبران هم در این برنامه جا می گیرد و امیدواریم که با ساماندهی این موضوع کولبران هم تعیین تکلیف شوند.

وی درباره سامانه سپهتن که به صورت مکانیزه و برخط کانتینرها را مورد بازررسی قرار می دهد نیز گفت: باید از دستگاه ها و تجهیزات به روز برای مبارزه در امر قاچاق کالا و ارز استفاده شود.
جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: یکی از بزرگترین باراندازهای توقف و بازارهای توزیع کالاهای قاچاق در پایتخت است که کیلومترها از مرزهای کشور فاصله دارد، باید تلاش کنیم که از ورود کالاهای قاچاق به داخل مرزها جلوگیری کنیم تا از ورود این اجناس به بازار تهران هم جلوگیری شود.

به گفته وی هم اکنون طبق آمار ورودی آمار قاچاق کالا به کشور بسیار کاهش یافته است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

سردار مومنی افزود: همچنان حجم ورودی قاچاق کالا به کشور زیاد است اقداماتی در نیروی انتظامی و گمرکات انجام شده است اما با تمام این برنامه ها باز هم کالای قاچاق وجود دارد و تا چند سال آینده مصمم هستیم که کاهش ورود و افزایش کشفیات باعث رونق اقتصاد شود که باید قوانین بازدارنده باشد و خلاءهای آن از بین برود و کالایی که کشف می‌شود به هیچ وجه به چرخه تولید کشور قرار بازنگردد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha