• دوشنبه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95111812731
  • خبرنگار : 30054

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران‌زمین:

نبود نوآوری، بزرگ‌ترین مشکل در سیستم بانکی است

بانک ایران زمین

​معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران‌زمین در جریان رونمایی از ۱۰ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بانک‌ها این است که نوآوری در سیستم بانکی وجود ندارد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بانک ایران زمین، مراسم رونمایی از ۱۰ محصول برتر شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران همزمان با دهه فجر با حضور جمعی از شخصیت‌های دانشگاهی و مدیران علمی و صنعتی کشور، سرمایه‌گذاران، مشاوران تخصصی، مدیران واحدهای فناور برگزار شد.

در بخشی از این مراسم پنل تخصصی تجاری‌سازی با حضور کارشناسان این حوزه از جمله فرهاد اینالوئی معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران‌زمین برگزار شد.

اینالوئی گفت: بین ارائه یک ایده و تبدیل‌شدن آن به محصول فاصله زیادی وجود دارد؛ در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل بانک‌ها این است که نوآوری در سیستم بانکی وجود ندارد.

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران‌زمین ادامه داد: اما در این جمع حاضر ممکن است، ایده‌های نوآوری وجود داشته باشد که بتواند به ثروت و محصول تبدیل شود.

وی با بین این نکته که در حال حاضر با مدل موجود در شبکه بانکی نمی‌توان ایده‌های خلاق را پذیرفت گفت: امروز همه ما با مفاهیم بانکداری باز آشنا هستیم، اما واقعیت این است که در حال حاضر در ایران بانکداری باز وجود ندارد، بنابراین باید مدلی را تعریف کنیم تا مباحث تئوری و خلاق دانشگاهی را بتوان در سیستم بانکی اجرایی کرد.

معاون فن‌آوری اطلاعات بانک ایران‌زمین، لازمه تعامل شبکه بانکی با محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان را حرکت به سمت بستر ایجاد بانکداری دیجیتال دانست و گفت: سیستم فعلی بانکی کشور بانکداری الکترونیک است و سیستمی که قرار است به آن برسیم بانکداری دیجیتال است که در آن می‌توان بستر همکاری بین بانک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را تعریف کرد.

اینالوئی در تشریح چگونگی همکاری سیستم بانکی با شرکت‌های دانش بنیان افزود: اصلی‌ترین مسئله‌ای که در بانکداری باز وجود دارد در وهله نخست این است که بانک بتواند سرویس‌های خود را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد به این صورت که ایده از شما و سرویس از بانک است.

وی سخن خود را با یک مثال ادامه داد و گفت: فرض کنید یک شرکت دانش‌بنیان نرم‌افزاری را آماده می‌کند، چک را اسکن کرده، و قادر باشد بعد از گرفتن تصویر چک آن را تبدیل به دیتا و آماده پرداخت کند، ولی هنوز امکان پول‌شدن این چک وجود ندارد، در حقیقت در اینجا بانک وارد می‌شود و سرویس پردازش چک را در اختیار شرکت قرار می‌دهد و به این صورت آن مجموعه می‌تواند ایده خود را اجرایی کند.

این کارشناس حوزه انفورماتیک گفت: بانک ایران‌زمین آمادگی دارد در حوزه‌های یاد شده با شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری داشته باشدبانک ایران زمین به دنبال نوآوری و محصول جدید است، ما سرویس‌های پایه را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم و آنها با ترکیب این سرویس‌ها محصول می‌سازند و آن را به مشتریان ارائه می‌دهند؛ نحوه مشارکت بانک با این شرکت‌ها به این صورت است که یا محصول را از طریق بانک می‌فروشند و یا با بانک به‌صورت مشارکتی همکاری دارند.

اینالوئی با اشاره به سیاست‌های بانک ایران‌زمین در حوزه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این موضوع در حوزه مشتریان خرد و در حوزه B ۲ C به دلیل پایین بودن میزان سرمایه‌گذاری و تبدیل سریع آن به سود، کاربرد بسیاری می‌تواند داشته باشد.

اینالویی در خصوص تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بانک ایران‌زمین گفت: در حوزه خرد سرمایه‌گذاری سنگینی قرار نیست انجام شود، بانک سرویس‌های پایه خود را برای خلق یک محصول جدید در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

وی اظهار امیدواری کرد با ورود این شرکت‌ها به عرصه خدمات بانکی در آینده نزدیک شاهد ارائه سرویس‌های نوین بانکی و رشد و توسعه هر چه بیشتر خدمات بانکداری دیجیتال باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.