• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 95112014362
  • خبرنگار : 71542

مدرسه طبیعت پردیسان افتتاح شد

مدرسه طبیعت پردیسان افتتاح شد

مدرسه طبیعت پردیسان افتتاح شد که کودکان 4 تا 12 سال در این مدرسه پذیرش می‌شوند. این مدرسه سه قانون دارد که کودکان نباید به خود، به دیگران و به حیوانات آسیب بزنند.

به گزارش ایسنا، مدرسه طبیعت پردیسان با حضور عبدالحسین وهابزاده ایده پرداز مدرسه طبیعت، فرهاد دبیری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و محمد درویش مدیر دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

محمد درویش افزود: این مدرسه ظرفیت ثبت نام 40 کودک4 تا 12 ساله را دارد که با حضور هشت تسهیلگر فعالیت خود را آغاز می کند.
عبدالحسین وهابزاده ایده پرداز مدرسه طبیعت با انتقاد از اینکه در شرایط حاضر خانواده ها توقع دارند کودکانشان در سنین پایین همه علوم را آموخته و تبدیل به دانشمندان کوچک بشوند، گفت: در مرحله کودکی افراد بایر هر جور که دوست دارند زندگی کنند و هر کار که دوست دارند انجام دهند، کنجکاوی و تخیل داشته باشند تا حاصل آنها افرادی خلاق باشد اما متاسفانه سعی داریم کودکان زودتر وارد زندگی شوند و تبدیل به دانشمند کوچک شوند.
وی تاکید کرد: قطعا کودکان باید شادمانی و سرخوشی داشته و بازی کنند و در حین بازی یاد بگیرند. در شرایط حاضر کودک تهرانی 19 ساعت سر کلاس هاست در نتیجه همین وضعیت است که کودک دچار مشکلاتی چون بیش فعالی، استرس، افسردگی و ناسازگاری اجتماعی می شود.

وهابزاده با بیان اینکه در مدارس طبیعت کودکان چهار ساله حساب و ریاضی یاد می گیرند، گفت: یکی از بهترین صحنه ها در این مدارس دیدن کودکان کتاب به دست است که در جستجوی پاسخ به سئوالات ذهنیشان هستند آنها در مدارس طبیعت در آزمایشگاه و پشت میکروسکوپ نمونه ها را بررسی می کنند.
ایده پرداز مدارس طبیعت در مورد تسهیلگران مدارس طبیعت گفت: تسهیلگران از کودکان در برابر خطرات و آسیب های جدی مراقبت می کنند. از نظر من زمین خوردن کودکان اتفاق خاصی نیست و تنها باید از آنها در برابر خطرات جدی محافظت کرد.
وی افزود: تسهیلگران با کودکان همیاری و همدلی می کنند. آنها سئوال کودک را با سئوال جواب می دهند و برایشان پاسخ قاطع سئوالات را مطرح نمی کنند بلکه تنها سعی می کنند کوکان خود به جواب برسند. تسهیلگران کودک را در بازی همراهی می کنند.

به گزارش ایسنا، نظری مدیر مدرسه طبیعت پردیسان با اشاره به اینکه سعی داریم خلاءهای موجود در زندگی شهری برای بچه ها را در مدرسه طبیعت پر کنیم، گفت: بخاطر وجود حیوانات اهلی از جمله گاو، گوسفند و مرغ و خروس کودکان با این حیوانات از نزدیک آشنا می‌شوند.
وی تاکید کرد: پدر و مادرها در مدارس طبیعت نمی توانند وارد محدوده بازی کودکان شوند چون کودکان باید در فضای خودانگیختگی فرصت یادگیری داشته باشند. مدرسه طبیعت بر اساس باید و نباید و بکن و نکن شکل نمی گیرد بلکه کودکان بازی می کنند و تسهیلگران بر آنها نظارت دارند. تسهیگران مدرسه طبیعت دوره های لازم را زیر نظر آقای وهابزاده در مشهد گذرانده اند.
مدیر مدرسه طبیعت پردیسان با تاکید بر اینکه مدرسه طبیعت اشتغال سبز محسوب می شود، گفت: ظرفیت این را داریم که 40 تسهیلگر در مدرسه فعالیت کنند.

به گزارش ایسنا، نیلوفر صفائیان دیگر مدیر مدرسه طبیعت پردیسان با اشاره به اینکه هزینه ورودی مدرسه طبیعت پردیسان بسیار کم است، گفت: این مبلغ کمتر از هزینه مهدهای کودک سطح شهر است.
وی در مورد ساعات حضور کودکان در مدرسه اظهار کرد: نباید حضور بچه‌ها در مدرسه طبیعت کمتر از سه ساعت باشد. کودکان 4 تا 12 سال را در مدرسه پذیرش می کنیم و سه قانون در مدرسه داریم که کودکان نباید به خود، به دیگران و به حیوانات آسیب بزنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۱-۱۶ ۱۶:۳۴

نحوه و ادرس براي ثبت نام براي پسرم رو ميخواستم