• پنجشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112114906

نخست وزیر سابق سومالی رئیس جمهور جدید این کشور شد

نخست وزیر سابق سومالی رئیس جمهور جدید این کشور شد

نخست‌وزیر سابق سومالی که تابعیتی دوگانه دارد با وعده ریشه کن کردن فساد و شبه نظامیان الشباب به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد عبداللهی محمد، نخست وزیر سابق 55 ساله سومالی پس از حسن شیخ محمد رئیس جمهور فعلی این کشور توانست پس از شکست دادن او در دور دوم رای قانونگذاران به پیروزی دست یابد.

محمد عبداللهی محمد که با نام فارماجو شناخته می‌شود پس از روند طولانی انتخاباتی که در نتیجه آن با عنوان پیروز انتخاب شد، گفت: این آغاز وحدت ملت سومالی، آغاز جنگ علیه الشباب و فساد است.

در پی پیروزی فارماجو مردم این کشور به خیابان‌ها آمدند و سربازان نیز به نشانه شادی شلیک هوایی کردند.

این اتفاق در حالی صورت گرفته که نزدیک دو روز بود مردم موگادیشو ، پایتخت سومالی از ترس حمله احتمالی شبه نظامیان الشباب در خانه‌های خود مانده بودند. همزمان با اعلام پیروزی فارماجو جشن و شادی کمپ پناهجویان دداب به عنوان بزرگترین کمپ پناهجویان جهان در شرق کنیا را فرا گرفت.

یکی از اعضای حاکم در این کمپ در پی پیروزی فارماجو گفته است زمان برای رسیدگی به مردم سومالی فرا رسیده است. من از خدا سپاسگزارم. فارماجو مردی است که ما به او نیاز داریم. او به ما اهمیت می‌دهد. او به ما به عنوان زنان و مردانی فقیر اهمیت می‌دهد.

همزمان با پیروزی عبدالله محمد که تابعیت آمریکایی نیز دارد دولت آمریکا ضمن ابراز تاسف نسبت به گزارش‌های گسترده‌ای مبنی بر تقلب‌های انتخاباتی از دولت جدید سومالی خواست تا از فرصت جدید خود برای ارائه یک حکومت خوب در این کشور شاخ آفریقایی استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha