• شنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 95112315974
  • منبع : نمایندگی کردستان

فرماندار بانه:

گاری موتوری وسیله‌ای مناسب برای کولبران در معابر مرزی است

گاری موتوری وسیله‌ای مناسب برای کولبران در معابر مرزی است

ایسنا/کردستان ‌فرماندار بانه، استفاده از گاری موتوری را وسیله‌ای مناسب برای کولبران در معابر مرزی عنوان کرد و گفت: شأن و جایگاه مردم بسیار بالاتر از این است که خود این بارها را حمل کنند و از لحاظ جسمی دچار آسیب و مشکل شوند.

‌محمد فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ‌با اشاره به فعالیت دو معبر مرزی هنگ ‌ژال و گله سوره در شهرستان بانه اظهار کرد: بیش از پنج هزار نفر از مردم مرزنشین این شهرستان در قالب این بازارچه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این افراد در این بازارچه‌ها بیش از 70 قلم جنس را رد و بدل کرده و از این طریق معیشت خود را تامین می‌کنند.

فرماندار شهرستان بانه بیان کرد: در حال حاضر فعالیت کولبران در روستاهای مرزی بانه به صورت نوبتی است، به گونه‌ای که هر هفته یک نفر به نمایندگی از طرف کولبران اجناس و کالاهای موردنظر را وارد می‌کند.

فلاحی با اشاره به اتفاقات اخیر برای کولبران و اهمیت ساماندهی این قشر زحمتکش، عنوان کرد: در حال حاضر ساماندهی معابر موقت مرزی توسط دولت در دست بررسی است.

وی استفاده از گاری موتوری را وسیله‌ای مناسب برای معابر مرزی عنوان کرد و گفت: شأن و جایگاه مردم بسیار بالاتر از این است که خود این بارها را حمل کنند و از لحاظ جسمی دچار آسیب و مشکل شوند.

فرماندار بانه با اعلام اینکه این طرح در شهرستان مریوان اجرایی شده و دیگر کولبری صورت نمی‌گیرد، اعلام کرد: امید است که بتوان با همکاری و هماهنگی هنگ مرزی این طرح را در شهرستان بانه نیز به اجرا درآوریم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح مشکلات مردم را برطرف کرده و دیگر نیاز نیست که به طور غیرمجاز قاچاق وارد کنند.

وی یادآور شد: با ساماندهی معابر مرزی و مرز سیرانبند می‌توانیم قاچاق را کمرنگ کرده و کالاهای که موردنیاز مردم است را وارد کنیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha