• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95112517210
  • خبرنگار : 71415

تظاهرات سراسری ضد ترامپ در مکزیک

تظاهرات سراسری ضد ترامپ در مکزیک

هزاران معترض در بیش از ۱۲ شهر در سراسر مکزیک به خیابان‌ها آمدند تا خشم خود را از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نشان دهند. معترضان ترامپ را تهدیدی مشترک یرای آمریکا و مکزیک خواندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، بسیاری از این معترضان پرچم‌های مکزیک را در دست داشته و پلاکاردهایی حاوی مضامین ضد ترامپ که بعضاً توهین آمیز بوده و به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی نوشته بودند حمل می‌کردند.

بسیاری از شرکت‌کنندگان نیز انریکه پنانیتو، رئیس‌جمهور مکزیک را هدف اعتراض قرار داده و او را یک "رهبر ضعیف" خواندند که در قبال فساد و خشونت در داخل کشور کاری انجام نمی‌دهد.

این در حالی است که ترامپ و پنانیتو طی هفته‌های گذشته با وجود اذعان به روابط دو کشور بر سر برخی مناقشه‌ها از جمله مساله مهاجران و ساخت دیوار در مرز دو کشور با یکدیگر جدال داشتند.

مکزیک نگران است که سیاست‌های ترامپ باعث شود که مکزیک به عنوان دومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین دچار بحران شود.

در تظاهرات روز یکشنبه که نمایش نادری از وحدت ملی در مکزیک بود، معترضان و سازمان دهندگان تظاهرات از گروه‌های سیاسی مختلف شرکت کردند و تبلیغات انجام شده از سوی شبکه تلویزیونی مشهور "تلویسا" نیز باعث تشویق هرچه بیشتر مردم به شرکت در تظاهرات شد.

مقامات محلی برآورد کردند که در دو شهر بزرگ مکزیک یعنی "مکزیکو سیتی" و "گوادالاجارا" بالغ بر ۳۰ هزار تن در تظاهرات شرکت کردند.

در پایتخت مکزیک دو راهپیمایی جداگانه در محل بنای مشهور "فرشته استقلال" با یکدیگر یکی شدند.

با وجود آنکه سازمان دهندگان راهپیمایی یکشنبه تاکید داشتند که این یک راهپیمایی غیرحزبی است اما تعداد زیادی از معترضان پنانیتو را هدف انتقاد و اعتراض قرار دادند.

ویکتور روبلدو، یک معترض ۲۸ ساله گفت: ما همچنین امروز دست به راهپیمایی زدیم تا از حاکمان خودمان بخواهیم به فساد و قتل‌های فراوان در کشورمان پایان داده و به دنبال خیر و صلاح کشور باشند نه فقط خواسته‌های خودشان.

ماه گذشته میلادی یک نظرسنجی نشان داد: پنانیتو رکورد جدیدی را در پایین بودن محبوبیتش تجربه می‌کند و تنها ۱۲ درصد او را تایید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha