• دوشنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 95112517436
  • خبرنگار : 30054

شروعی دوباره برای کفش بلاّ

کفش بلا

کفش بلاّ در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد و در حال حاضر با سابقه‌ای نزدیک به 50 سال با اجرای ماموریت‌های مختلف در حال فعالیت است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، محسن محمدیان مدیر توسعه بازارکفش بلا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ایسنا گفت: کفش بلاّ مشتمل بر 12 شرکت صنعتی و بازرگانی بود که در سال‌های پس از انقلاب و وقوع جنگ تحمیلی، بر اثر مسائل اقتصادی و همینطور نابسامانی مالکیتی که گریبان‌گیر این شرکت شد، تعداد شعب آن از 100 شعبه فروشگاهی به ۳۵ شعبه رسید؛ این رکود منجر به ایجاد افت شدید در شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) و تعدیل چندباره پرسنل و در نهایت از دست دادن میزان قابل توجهی از سهم بازار کفش بلاّ شد.


وی گفت: شهریورماه ۱۳۹۴ که بحران به اوج خود رسیده بود مالکیت کفش بلاّ دست به تغییرات مدیریتی زد که این خود یک نقطه عطف در چرخه حیات بلاّ محسوب می‌شود؛ تیم مدیران جدید با تسلط نسبی بر بحران و پوشش اشکالات اولیه، اقدام به برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی کردند؛ رقابت موثر در بازار و احیای دوباره برند بلاّ از جمله برنامه‌های اولیه تیم مدیریتی جدید محسوب می‌شد.


محمدیان ادامه داد: در حال حاضر مجموعه کفش بلاّ با بازگشایی مجدد چندین شعبه، یک شبکه فروشگاهی گسترده و قدرتمند با ۴۶ شعبه فعال در سراسر کشور است.

مدیر توسعه بازار این مجموعه با اشاره به راهبردهای جدید مدیریتی بیان کرد: توسعه بازار، توسعه محصول، نفوذ در بازار و یا تنوّع یکی از انواع راهبردهای پیش‌رو محسوب می‌شد که در نهایت برای تحقق آن‌ها و با نگاه بازاریابی مدرن، بخش‌بندی جدید مشتریان بلاّ انتخاب شد و بازار هدف نوین شناسایی و تلاش شد تا شرکت در موقعیت جدید جایگاه‌یابی شود.

به گفته وی، اقدامات اجرایی از برنامه توسعه، در پنج فصل دسته‌بندی شد و شرکت تدریجا در مسیر توسعه قرار گرفت. البته لازم است هرگاه در مورد توسعه صحبت می‌کنیم به مفهوم رشد و تفاوت آن با توسعه اشاره کنیم؛ در ادبیات مدیریتی، رشد یک مفهوم صرفاً کمّی است که امکان عقب‌گرد دارد اما توسعه یک مفهوم کیفی و کمّی است که بازگشت‌ناپذیر بوده و می‌تواند صعود را گارانتی کند؛ محورهای پنج گانه تحول برند بلاّ طبعا اقداماتی از جنس توسعه است که می‌تواند دوام و پیشرفت این شرکت را حتی در بحران‌های بعدی ضمانت کند.

مدیر توسعه بازار کفش بلاّ در مورد توسعه این شرکت اضافه‌کرد: علاوه بر توسعه جغرافیایی و افزایش تعداد شعب، ارتقای کیفیت مواداولیه محصولات، تامین کالای به‌روز و جوان‌پسند و توجه به طرح‌های ‌روز، قیمت‌گذاری حداقلی متناسب با شرایط اقتصادی جامعه، راه‌اندازی خدمات پس از فروش و چندین راهبرد دیگر از جمله تلاش‌های مدیران و کارکنان کفش بلاّ برای تامین رضایت مشتریان است و ظاهراً قرار است کفش بلاّ در اسفندماه امسال نیز یک غافل‌گیری خوشحال‌کننده دیگر برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

این شرکت توانسته از شهریور 1394 تاکنون 100 درصد افزایش سودآوری داشته باشد و در حال حاضر 21 شعبه در استان تهران و 25 شعبه در سایر استان‌ها دارد. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.