• پنجشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 95112820011
  • منبع : نمایندگی گلستان

مشاور امور ایثارگران وزیر ارشاد تاکید کرد

تاکید بر توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تکریم و نکوداشت ایثارگری خانواده‌های معظم شاهد، جانبازان و ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راهبردی برای ترویج این فرهنگ در جامعه است.

به گزارش ایسنا، سعید الفتی در صمیمی تجلیل و تکریم از ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، راهبردی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رویکردی ضروری است.

وی، فرهنگ ایثار و شهادت را دارای پیشینه‌ای عمیق در فرهنگ دینی دانست و افزود: باید برنامه‌ریزی‌ های فرهنگی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و در چارچوب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

الفتی با بیان اینکه حوزه فرهنگ، جهانی با ابعاد مختلف و متنوع است، گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج کنیم.

وی با تاکید بر این نکته که ایثار و شهادت تنها مختص دفاع مقدس نیست، تصریح کرد: مفهوم ایثار و شهادت در تمامی بخش‌ها به کار می‌آید.

مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن یادآوری این نکته که مفهوم ایثار و شهادت با دفاع مقدس خلق نشده بلکه با آن تقویت شد، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد موظف است مفاهیم ایثار و شهادت را با ابزارهایی همچون کتاب، شعر، تئاتر، تجسمی به مخاطب انتقال دهد.

در ادامه این نشست، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مفهوم ایثار را یک فرهنگ، گفتمان و ارزش دانست و گفت: هرکسی می‌تواند ایثارگر باشد، به شرطی که از منافع فردی عبور کرده و به منافع مردم فکر کند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت اظهار کرد: مفهوم ایثار را نمی‌توان به زمانی که در تقابل با دشمن طی شده، محدود کرد.

وی یادآور شد: دین به دنیا نفروختن، آب به آسیاب شیطان نکوفتن، به نام دفاع از اهل‌بیت بد از آن دفاع کردن، تخریب نکردن و محدود نکردن شخصیت ائمه، توقف نکردن در صورت فاطمه (س) و رسیدن به سیرت آن حضرت و تلاش برای زدودن زنگارهای فقط ازجمله مواردی است که ائمه را خوشحال می‌کند.

فضیلت با بیان اینکه مصداق‌های ایثار دامنه بسیار گسترده‌ای دارد، گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی در معرض تهدیدهای بسیار گسترده‌ای است، هرگونه تلاش برای حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام مصداق ایثار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان این نکته که هرگونه مقاومت در برابر تحریفات و دفاع معقول از انقلاب و نظام هم از مصداق ایثار است، تصریح کرد: کار کردن در حوزه فرهنگ و ارشاد هم به ‌نوعی ایثار به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha